Co nesmí chybět na webových stránkách?

Internetové vyhledávací pole s textem "http://www."

Pomáhají prezentovat vaše produkty a služby, budovat důvěru se zákazníky a prodat (téměř) všechno – řeč je o webových stránkách. Takový firemní web může sice dobře vypadat, ale aby fungoval, měl by obsahovat určité prvky. Než se do tvorby webu pustíte, podívejte se, co by na něm nemělo chybět. 

Proč mít firemní webové stránky? 

Firemní web je jako vaše digitální vizitka, prostřednictvím které prezentujete své produkty či služby a uvádíte důvody, proč by si lidé měli vybrat právě vás. Pouhé uvedení kontaktních údajů a stručný popis služeb ale dnes už nestačí. 

Říká se, že první dojem je klíčový, a to platí i pro vaše webové stránky. Vizuálně atraktivní design by měl být v souladu s identitou vaší značky, mít schopnost zaujmout návštěvníky, udržet je na stránce a motivovat je k nějaké akci. 

Tady je několik dalších důvodů, proč mít firemní webové stránky

  • snížíte náklady na tradiční formy propagace, jako jsou tištěné letáky, billboardy a reklamní prostory, 
  • je to skvělý nástroj pro efektivní prezentaci firmy a nabízených produktů či služeb, 
  • fungují 24/7 a produkty a služby můžete propagovat nejen doma, ale i v zahraničí, 
  • sesbíráte data o návštěvnosti stránek a chování zákazníků, na základě toho pak přizpůsobíte marketingovou strategii a služby, 
  • registrované zákazníky můžete informovat o novinkách a akcích pomocí newsletterů.

Co nesmí chybět na webových stránkách? 

Tvorba webové stránky není jen tak. Aby váš firemní web správně fungoval, prodával a přinášel co největší užitek, musíte mu věnovat péči. Měl by proto obsahovat určité prvky, kterými jsou: 

1. Název a popisek webu a správná URL adresa

Předtím, než web vůbec vytvoříte, musíte si ujasnit, jaký název vystihuje váš projekt nebo značku, a na základě toho vymyslet vystihující URL adresu. Stejně důležité je také nastavení meta dat (meta title a meta description) neboli názvu a popisku webu. Ten by měl obsahovat stručný popis toho, co konkrétně děláte a co lidi zaujme. Oboje se následně zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. 

2. Kontaktní informace

Možná se vám nechce zveřejňovat informace o sobě a rádi byste zůstali v utajení. Podle zákona se tomu nevyhnete, na webu totiž musí být

  • název firmy, 
  • sídlo společnosti nebo místo podnikání, 
  • IČO, 
  • údaje o zápisu do obchodního (nebo jiného veřejného) rejstříku. 

Pokud povinné údaje na své webové stránce neuvedete, hrozí vám pokuta až 50 000 Kč. V nejhorším případě dokonce zákaz činnosti až na jeden rok. Tím, že informace naopak zveřejníte, zvýšíte svou důvěryhodnost

3. Responzivní design

Důležitou součástí webu je také responzivita, to znamená, že struktura, šířka a velikost prvků, obsah i obrázky jsou přizpůsobené různým zařízením. Responzivní webové stránky vám tak zajistí, že budou vypadat dobře nejen na počítači, ale také na tabletu a mobilu. 

4. Přehledné kategorie a čitelný font

Aby byly všechny informace přehledné a čitelné, uzpůsobte tomu celé rozložení webové stránky. Struktura webové stránky by měla být jednoduchá a logická, návštěvník by tak neměl mít problém najít, co hledá. Čistý design, čitelný font a přehledné navigační prvky umožní návštěvníkům potřebné informace snadno nalézt a neodejít jinam. 

5. Kvalitní obsah

Tvořte na svém webu kvalitní obsah, pište články týkající se vašeho podnikání a ukažte, že svému oboru rozumíte. Zjistěte, co lidé hledají, poskytněte jim užitečné rady a tipy, pište zkrátka obsah, který vaše zákazníky zajímá. Aby vás zákazníci našli, nezapomeňte používat klíčová slova, text formátujte, vkládejte obrázky a optimalizujte také rychlost stránek. 

6. Hodnoty

Na vašem firemním webu uveďte také hodnoty vaší značky. Tím návštěvníkům dáváte jasnou představu o tom, co od vás mohou očekávat a jaké jsou vaše přednosti. Budujte důvěru k vaší značce a umístěte na web také sekci s referencemi a případovými studiemi. 

7. Výzva k akci

Přidejte na svůj web jasnou výzvu k akci – aby se návštěvníci webu zaregistrovali, něco zakoupili, přihlásili se k odběru newsletteru nebo vyzkoušeli aplikaci či projevili zájem o vaší nezávaznou konzultaci. Pokud budete jakkoli shromažďovat údaje o zákaznících, nesmíte zapomenout ani na GDPR na vaší webové stránce. 

Nevíte si rady s tvorbou webu, který má prodávat a přinášet hodnotu zákazníkům? Obraťte se na odborníky. Ti vám připraví návrh webové stránky a zajistí, že web bude responzivní, optimalizovaný, rychlý a prodá (téměř) cokoliv, a to zcela na míru dle vašich potřeb. 

Zdroj náhledové fotografie: Potapovpaladin / Shutterstock.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *