We Heart It pomalu nabírá na síle

Mohlo by se zdát, že Pinterest zaujal první místo mezi sociálními sítěmi zaměřenými na sdílení obrázků. Zezadu se ale pomalu dotahuje nadějný projekt We Heart It.

Ani Pinterestu ovšem nemohlo uniknout, jak vcelku nová sociální síť začala rychle růst. We Heart It se podařilo nashromáždit celkem 20 000 000 aktivních uživatelů. Každý měsíc toto číslo narůstá o další milion. Složení uživatelské základny je poněkud zajímavé – tvoří ji téměř výlučně lidi ve věku od 16 do 24 let. To už je pro Pinterest, který používá zhruba 50 000 000 aktivních uživatelů měsíčně, opravdu reálná hrozba. Na adresu We Heart It se v poslední době pochvalně vyjádřil i Pattrick Moorhead ze společnosti Moor Insights & Strategy, která se zabývá analýzou trhu.

Uživatelé Pinterestu jsou, dalo by se říci, přesným opakem We Heart It. Zpravidla jsou starší a mezi jejich hlavní zájmy patří móda, řemesla, zahradnictví a sdílení obrázků s návody typu udělej si sám. Zatímco fanoušci We Heart It hledají v obrázcích způsob, jak se vyjádřit, nebo zachytit své zájmy.

Rozhraní We Heart It

Obě tyto sítě – We Heart It i Pinterest – se diametrálně liší například od Facebooku. Na Facebooku sledujete lidi, které znáte, komunikujete slovem. U sociálních sítí zaměřených na obrazový materiál jde o sledování lidí, kteří mají podobné zájmy a jejichž příspěvky dokáží oslovit. Sledováním lidí se stejnými zájmy se tak vytváří menší komunity a okruhy uživatelů.

„Byli jsme velmi tiší. Zaměřovali jsme se zejména na své uživatele a produkty,“ řekl generální ředitel We Heart It Ranah Edelin. Na adresu Facebooku ještě dodal: „Facebook je skvělý Používám ho pořád. Mám k němu velký respekt, ale u We Heart It jde spíše o definování a vyjádření sama sebe vizuální cestou. To může být daleko jednodušší cesta k pochopení někoho jiného.“

Na Pinterestu nyní leží tíha toho, jak na svou stranu přilákat mladší fanoušky. Právě ty, kteří nyní používají We Heart It. Na druhou stranu je zájem o tyto služby velký a trh zatím nenasycený. Je tedy dost možné, že si obě sítě alespoň v dohledné době nebudou konkurovat, ale i nadále se věnovat svému specifickému a navzájem tak odlišnému publiku. To by ale mohl změnit příchod nového hráče. Kdo se jím stane?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *