Výkonnostní reklama jako způsob maximalizace zisku

Barevné ikony

Ve světě businessu panuje tvrdá konkurence a abychom jí mohli čelit, je nezbytné znát své cílové publikum. Výbornou strategií digitálního marketingu, jak najít nové zákazníky a následně zvýšit prodeje, jsou PPC reklamy.

Co je to PPC reklama?

Pay Per Click, jak zní celý anglický název, je důležitou součástí každého online podnikání. Pomáhá vám v brand awareness, zvyšuje návštěvnost webu a sociálních sítí a v konečném důsledku nám přináší zvýšené zisky. Přestože je PPC reklama již přes 20 let součástí efektivní marketingové strategie, ne každý ji umí správně nastavit a používat. Je nezbytné, abyste své PPC kampaně strategicky plánovali tak, aby vedly ke zvýšení příjmů a k růstu vašeho podnikání. Neznalost správné taktiky a postupů povede pouze k tomu, že přijdete o rozpočet, který jste do reklamy vložili.

Kde spouštět PPC reklamu?

Jedním z nejdůležitějších kroků je výběr správné platformy, na které svou reklamu spustíte. Mezi některé populární, ze kterých si můžete vybrat, patří:

  • Google Ads
  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter

Výběr záleží na vašich preferencích a na tom, co od reklamy očekáváte. Instagram spíše přinese více lajků, Facebook je zřejmě nejpřístupnější, Twitter není v Čechách zas tak populární.

Reklama na sociálních sítích

Účinnost PPC reklamy na sociálních sítích je o něco vyšší než reklama na Googlu, jelikož se tyto kampaně objevují přímo na hlavní stránce uživatele bez nežádoucích reklam. V posledních letech popularita těchto kanálů raketově vzrostla a staly se skvělým prostředkem k oslovení miliónů potenciálních nových zákazníků. Reklama na sociálních sítích má tu výhodu, že ji lze poměrně přesně zacílit na tu správnou skupinu lidí. Sociální síť toho totiž o uživatelích mnoho ví z jejich aktivity a zájmů.

Reklama na Googlu

Denně proběhnou na Googlu miliardy vyhledávání, je to tedy vhodná platforma pro PPC reklamu. Můžete si jako cíl kampaně vybrat například zvýšení návštěvnosti webu nebo počtu potenciálních zákazníků apod. Jelikož se platí za proklik, tak hradíte částku pouze tehdy, když reklama dosahuje svých výsledků. Nezáleží na tom, kde se vaši zákazníci v online prostředí nacházejí, stačí umět definovat, jak váš ideální zákazník vypadá, a správně řízená kampaň vám ho vyhledá. PCC Google reklama je stále je jednou z nejúčinnějších forem vedení kampaní.

Jak PPC reklama funguje

Tento typ reklamy se zaměřuje na demografické údaje a osobu uživatele (z hlediska zájmů, věku a preferencí). Jakmile někdo na reklamu klikne, je vám zaúčtována malá částka – odtud pochází název pay-per-click (platba za proklik). Na text reklamy máte velice malý prostor s omezeným počtem slov, proto je dobré zaměřit se na podstatu sdělení. Musíte se prodat jen na základě nadpisu a pár slov.

Na co byste neměli při tvorbě PPC zapomínat

Výzkum klíčových slov a správná strategie jsou velmi důležité. Při tvorbě PPC reklamy byste neměli opomíjet:
 

  • nadpis
  • popis
  • klíčová slova
  • cílovou skupinu
  • demografické zacílení

Znalost těchto údajů vám pomůže zlepšit vaši strategii, protože budete schopni PPC reklamu správně optimalizovat. Například výzkum klíčových slov může být sice časově náročný, nicméně tajemství těch nejúspěšnějších PPC inzerentů spočívá v jejich neutuchající snaze neustále zkoumat, vylepšovat a rozšiřovat svůj seznam klíčových slov.

Cena PPC reklamy

Jak už bylo zmíněno výše, u PPC reklamy platíte jen za výsledky, přesto je rozpočet klíčovým prvkem pro úspěšnost kampaně. Soustředit byste se měli na to, jak zlepšit výkonnost vašeho účtu pomocí toho, co ovlivnit můžete, což je právě cena za proklik. Pokud sami nastavíte cenovou nabídku za jeden proklik, odvíjí se od toho i celková cena, kterou zaplatíte.

Užívání PPC kampaní vede k podpoře prodeje a je také skvělým prostředkem, který vám může pomoci maximalizovat vaše zisky. Pomohou vám zvýšit návštěvnost vašich webových stránek a v neposlední řadě taky tržby. Za předpokladu, že ji vedete správně, je PPC reklama jedním z nejúčinnějších marketingových nástrojů. Nastavení a spuštění reklamy je přitom otázkou několika málo minut. Pokud byste si nevěděli rady, naleznete na internetu celou řadu jednoduchých návodů, jak s takovou PPC reklamou začít.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *