Internetový gigant si klade za cíl pomoci společnostem bezpečně využívat cloud a do pracovních prostorů přidávat další funkce zabezpečení, aby lépe konkuroval společnosti Microsoft.
Společnost Google spustila novou skupinu služeb „The Cybersecurity Action Team“ poskytující strategické poradenství, dodržování předpisů, informace o hrozbách a služby reakce na incidenty zaměřené na pomoc vládním a korporátním klientům při řešení komplexního úsilí v oblasti kybernetické bezpečnosti. Tato novinka byla oznámena na konferenci Next ’21.
The Cybersecurity Action Team (Akční tým pro kybernetickou bezpečnost) bude také spolupracovat s klienty na vývoji kombinace služeb a systémů tak, aby splňovaly regulační a podnikové požadavky. Kromě svých poradenských služeb společnost Google oznámila svůj program Work Safer, který se zaměří na hybridní pracovní prostředí s kombinací produktů produktivity a zabezpečení společnosti, spolu s třetími stranami, jako jsou Palo Alto Networks a CrowdStrike.
Cílem je pomoci organizacím vytvořit bezpečnostní strategii a implementovat tuto strategii napříč hybridními prostředími přes místní, datová centra a cloudovou infrastrukturu, uvedl na tiskové konferenci Phil Venables, CISO společnosti Google Cloud.
„Tato skupina má jedinečné poslání – podporovat bezpečnost digitální transformace vlády, kritické infrastruktury, podniků a malých podniků,“ řekl. „Nakonec se to v průběhu času vyvíjí a přináší ještě více Googlu více organizacím prostřednictvím cloudu i mimo něj.“
Google investuje do zabezpečení mnoho prostředků
Google se v posledních letech zavázal k zabezpečení a zavázal se v příštích pěti letech investovat 10 miliard dolarů do řady iniciativ v oblasti kybernetické bezpečnosti, včetně rozšíření programů s nulovou důvěrou, investování do projektů s otevřeným zdrojovým kódem jako způsobu zabezpečení dodavatelského řetězce softwaru a rozšířit svůj program Google Career Certificate, aby vyškolil 100 000 Američanů v technických oborech základní úrovně. Kybernetické útoky stále více ohrožují cenná data a kritickou infrastrukturu.
Oznámení Googlu na Next ’21 ukazují, že společnost vnímá zabezpečení jako významný budoucí trh i jako faktor odlišující své vlastní produkty. Pod záštitou své iniciativy Invisible Security si společnost klade za cíl učinit zabezpečení součástí všech svých produktů, které zákazníci nemusí přidávat později. V rámci této iniciativy se Google zaměřil na to, aby hybridní pracovní síly přinesly nulovou důvěru prostřednictvím své skupiny BeyondCorp, služeb detekce a odezvy prostřednictvím partnerství se společností Cybereason a automatizace ochrany dat a analytiky prostřednictvím služby Automatic DLP.
„V mnoha případech je DLP, stejně jako mnoho bezpečnostních ovládacích prvků, postaveno jako mimozemšťan sající energii-je to vychytralá věc. Toto je jedna z prvních instancí bezpečnostní služby, která je ve skutečnosti vypalována do spotřebitelské zkušenosti nativní služba, “řekl během tiskového briefingu Sunil Potti, viceprezident a generální ředitel Google Cloud Security. „A to je podle mého názoru vzor toho, co rozumíme pod pojmem neviditelná bezpečnost.“
Google jako konkurent Microsoftu
Work Safer si klade za cíl převzít Google Workspace a zkombinovat ho s řadou bezpečnostních technologií, včetně zabezpečení koncových bodů od CrowdStrike, zabezpečení sítě od Palo Alto Networks a zabezpečení od Google Cloud’s Chronicle.
Cílem programu Work Safer je přesvědčit společnosti, aby se stáhly z nabídky společnosti Microsoft, řekl Potti. Microsoft 365 stojí na trhu 12,50 USD na uživatele měsíčně za standardní úroveň služeb, včetně aplikací Office, ale tato cena jde až na 20 $ za uživatele měsíčně za prémiovou úroveň, která zahrnuje „ pokročilou ochranu před kybernetickými hrozbami a správu zařízení “.
Work Safer nabízí mimo jiné podnikovou úroveň aplikací Google, správu mobilních zařízení, prevenci ztráty dat a malwarový sandbox. Zvýraznění bezpečnostních funkcí jejich cloudové sady produktivity pro hybridní pracovníky je posledním pokusem společnosti Google o otřesení trhu, kterému nadále dominuje Microsoft. Zatímco Microsoft má téměř 90% podíl na trhu, Google si pravidelně každý rok nárokuje o 1% až 2% více na trhu, uvedl v červencovém blogovém příspěvku Chris Roth, viceprezident pro výzkum společnosti Gartner .
„Pandemie v roce 2020 urychlila ohromný růst webových konferencí od všech poskytovatelů,“ napsal Roth. „Díky menšímu technickému dluhu, se kterým si musíme dělat starosti, má Google snazší inovace a nové způsoby práce. Ačkoli se tento technický dluh hromadí a není tak snadné provést zásadní změny, jako tomu bylo dříve.“