I když žijeme v moderní digitální době, měli neměli bychom podceňovat sílu papíru. V byznysu nám kromě reklamních letáků, plakátů, firemních kalendářů a dalších papírových předmětů můžou hodně pomoct také vizitky neboli navštívenky.
Dávno přitom neplatí, že vizitky potřebují jen podnikatelé, realitní makléři či bankovní poradci. Můžete je mít i jako řadový zaměstnanec, příležitostný hudebník nebo mikroinfluencer. Kvalitní papírová vizitka se hodí zkrátka všem. V čem tkví jejich kouzlo a proč si je i v dnešní době nechat vytvořit? Nejlépe samozřejmě u profesionálů a v originálním stylu, který zaujme na první pohled.
Kontakty na papíře jsou lépe zapamatovatelné
Všechny informace v papírové podobě si lidé snadněji zapamatují. A o kontaktních údajích to platí dvojnásob. Nejde přitom o žádný staromódní zvyk, ale o moderní realitu dokázanou mnoha nezávislými a seriózními průzkumy. Srozumitelnost a zapamatelnost informace se na papíře zvyšuje o desítky procent. Konkrétně to může být téměř třetinový rozdíl, samozřejmě ve prospěch tištěné vizitky vůči digitálnímu médiu.
Tištěné vizitky působí profesionálně
Nejen, že to lépe vypadá, když na schůzce předáte klientovi nebo dodavateli klasickou vizitku. Může to být i praktičtější, například pokud na místě nefunguje mobilní signál nebo jste ve velkém spěchu. Na konferencích, firemních večírcích a dalších akcích se tak navíc skvěle sbírají kontakty a nepůsobí to nijak násilně, naopak. Ideálně, když vizitky ještě využijete v tombole o zajímavé ceny.
Papír je nám příjemnější
Zatímco ještě před několika lety se tvrdilo, že papír během následujícího desetiletí téměř přestane existovat, dnes se k němu rádi vracíme. Většina lidí je přehlcena digitálními médii a ráda si co nejčastěji odpočine offline. Pokud jim tedy místo diktování telefonního čísla jen předáte papírovou vizitku, určitě to uvítají. Pokud bude navíc dobře graficky zpracovaná a klienta zaujme, věřte, že u něj máte větší šanci na úspěch než 90 % lidí, kteří se mu ozvali e-mailem nebo maximálně po telefonu.
Jen důležité informace a všechny na jednom místě
Při vytváření vizitek si jistě promyslíte, jaké informace na nich chcete mít. Díky tomu tam klient najde vše, co potřebuje a nebude muset kontakty hledat v množství textu jako například na vašich webových stránkách. Na druhou stranu nehrozí, že by vaše jméno nebo jiný důležitý údaj byly špatně, což se při rychlém předávání telefonních čísel bohužel běžně stává.
O kontakty tak snadno nepřijdete
Určitě je potřeba mít kontakty zálohované, ale někdy se zkrátka stane, že technika selže. Pak opět přicházejí na řadu papírové vizitky, které doporučujeme si pečlivě uschovávat. Nemusíte je mít vyloženě v pouzdru na vizitky, i když to je asi nejlepší. Stačí ale jedno místo, kam si je pečlivě ukládáte.
Vzhledem k dnešní synchronizaci kontaktů a zálohování přes různé online služby se naštěstí málokdy stává, že byste přišli o všechny kontakty. Nějaké se vám ale v průběhu let ztratit mohou.