Zisky herního průmyslu se po pandemii začaly rychle propadat

Hráč hraje hry.

Během vrcholu pandemie si herní společnosti jen mnuly ruce, protože jejich zisky mířily do nebeských výšin. Lidé v izolaci uráceli za hry mnohem více než obvykle. Jelikož pandemie prakticky skončila, lidé se naučili chodit ven a věnovat se jiným aktivitám. Zisky herního průmyslu se začaly prudce propadat a podepsala se samozřejmě i inflace v jednotlivých zemích, která způsobila, že lidé se snaž více šetřit.

Co ukazují průzkumy?

V USA byl proveden průzkum, který ukazuje, jak prudce zisky herního průmyslu spadly. I když se mohou hráči v Evropě lišit, trend bude zřejmě podobný. Výdaje amerických spotřebitelů na videoherní produkty klesly ve druhém čtvrtletí o 1,78 miliardy dolarů, což vyplývá podle společnosti NPD pro průzkum trhu. Celkové výdaje na videohry v USA dosáhly v posledním čtvrtletí 12,35 miliardy dolarů, což je meziročně o 13 procent méně. Zjištění následují po tom, co Microsoft i Sony ohlásili pokles příjmů z her, protože se pandemie zpomaluje.

Hráč videoher u počítače.

Sony nedávno varovalo před slabším obchodem s PlayStationem, protože prodej herního softwaru meziročně klesl o 26 procent. Sony tento propad obviňovala z nedostatku velkých titulů pro PlayStation v letošním roce ve srovnání s rokem 2021 a méně času stráveného hraním her obecně. Tržby Microsoftu z hardwaru Xbox se v posledním čtvrtletí meziročně propadly o 11 procent spolu s 6procentním poklesem příjmů z obsahu a služeb Xbox a 7procentním poklesem celkových příjmů z her.

Výdaje se celkově snížily

Nintendo má oznámit své fiskální zisky za první čtvrtletí ve středu, ale společnost předpověděla začátkem tohoto roku , že za svůj fiskální rok, který skončil v březnu, očekává prodej 21 milionů konzolí Switch, což je pokles z 23,1 milionu v předchozím roce. Zatímco celkové výdaje na hraní her v celém odvětví ve 2. čtvrtletí zřetelně klesly, předplatitelský obsah „byl jediným segmentem, který zaznamenal pozitivní zisky,“ uvádí NPD. Tento růst je i přesto, že společnost Sony spustila na konci čtvrtletí své vylepšené předplatné PlayStation Plus. Prodeje hardwarových jednotek vedl ve druhém čtvrtletí Nintendo Switch, podle NPD, přičemž nejvyšší tržby v dolarech generovalo PS5. Navzdory poklesu výdajů při vysoké míře inflace a po velkém období růstu „spotřebitelské výdaje nadále překračují úroveň před pandemií,“ říká Mat Piscatella, analytik herního průmyslu z NPD. „Nicméně nepředvídatelné a rychle se měnící podmínky mohou i nadále ovlivňovat trh neočekávaným způsobem v nadcházejících čtvrtletích.“

Obrázky: Pixabay.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *