V průběhu měsíce dubna přijde společnost Google s novinkou, která se týká vyhledávání prostřednictvím tohoto celosvětově nejznámějšího vyhledávače. Novinka bude zaměřena na majitele mobilních telefonů, jelikož stále více lidí používá právě pro surfování svůj chytrý telefon. A Google chce jít tomuto trendu naproti a tak uživatelům umožnit to, aby pro ně bylo nejenom jednodušší nalezení konkrétního dotazu, ale aby pro ně byla optimalizována i cílová stránka.
O co půjde?
Jednoduše o to, že Google změní algoritmy svého vyhledávání, které jsou spojené s mobilním obsahem. Tedy vyhledávač pozná, zda na něho přicházíte z mobilního telefonu a tomu přizpůsobí výsledky. Z hlediska pohledu vývojářů webů to znamená, že budou zvýhodněny weby, které mají responzivní design. Ty by se měly zobrazovat na nejvyšších pozicích. Samozřejmě změna není náhlá, jelikož Google už vydal nástroj, kde si lze každý web ověřit. To slouží provozovatelům, kteří tak mohou zjistit, zda pozměně bude jejich web na vyšší, nebo naopak nižší pozici.
Co získáme jako uživatelé?
Prioritou samozřejmě je, aby byla zachována relevance s ohledem na výsledky hledaných dotazů. A tak se nemusíme bát, že bychom snad na náš dotaz nenašli odpověď. Prioritou však bude, že ji najdeme na stránkách, které jsou optimalizovány pro mobilní zařízení. Konečně tak odpadne zdlouhavé scrollování, posouvání či zoomování, abychom se na konkrétním webu vyznali. Pokud na něho totiž přijdeme, měla by to být verze optimalizovaná pro mobilní zařízení a tak by cesta k informacím, ale i orientace na webu měla být co možná nejjednodušší. Tedy rozhodně bude jednodušší, než nyní.
Je to současný trend
Pokud si myslíte, že Google tímto krokem mnoho webdesignerů naštval, rozhodně to tak není. Responzivita je totiž trendem několika posledních let a tak podíl takto zpracovaných webů stále stoupá. Ostatně stejně přívětivý je i náš web, který právě čtete.