Čínská společnost Huawei se v posledních měsících nechvalně proslavila hlavně díky kauzám spojeným s údajnou špionáží ze strany čínské vlády. Ačkoli se žádná z těchto obvinění zatím neprokázala, události, které celou kauzu provázejí, už mají vliv na celkovou expanzi společnosti Huawei po celém světě. Oproti původním plánům a vyhlídkám se totiž s největší pravděpodobností nestane jedničkou na trhu. Jaké místo jí náleží nyní a jak reagovali představitelé na momentální situaci?
Společnost Huawei se stále v těsném závěsu za prvním příčkou
Ještě, než Amerika uvalila na zmíněnou společnost ostře sledované embargo, se přitom její vývoj rozjížděl opravdu slibně. Technologické produkty, které nabízejí zákazníkům, jsou opravdu kvalitní a navíc oproti jiným světovým značkám jsou k dostání za poměrně rozumnou cenu. Díky tomu se Huawei v žebříčku oblíbenosti zařadil na druhé místo, přičemž se uvažovalo, že v horizontu několika let zaujme místo první. Prodeje neustále rostli, dokonce i v rámci svých známých jste si jistě mohli všimnout, že většina z nich nějaké výrobky dané společnosti skutečně má.
Pak ale přišla tvrdá sprcha, která snažení Huawei definitivně podrazila nohy. Rozhodně nepomohlo také oznámení světoznámých sociálních sítí, které se rozhodly, že jejich aplikace nebudou v kombinaci s novými výrobky Huawei kompatibilní. Díky zákazu dovozu do Ameriky a všeobecně špatnému jménu, které Donald Trump ve spojení s ostatními zeměmi společnosti udělali, se růst firmy zpomalil, ba až zastavil. Dokonce je možné, že čísla prodeje se v následujících letech ještě výrazněji sníží.
Optimismus představitelům stále nevyprchal
I přes nepříliš hezké vyhlídky se představitelé společnosti Huawei nehodlají vzdávat a doufají, že nynější prognózy se během několika let zlepší. Pokud ano, měla by se dosavadní jednička na trhu z dílen korejského Samsungu klepat. Mohla by totiž po dlouhých letech stanout na místě druhém.