Poruchy pevných disků jsou stále častější a tak je vhodné zálohovat. Stejně tak je třeba často sdílet dokumenty a další data se svými spolupracovníky a klasická „Aktovka“ z Windows 95 už jenom těžko bude vyhovovat současným trendům. A tak tu jsou takzvaná cloudová úložiště, kdy všechna vaše data můžete ukládat na externí server, aby byly dostupné online – a to jak vám, tak i osobám, které k tomu určíte. Pojďme se podívat na tři nejvyužívanější možnosti, které zároveň splňují jistotu:
- Dostupnosti
- Bezpečnosti vašich dat
- Snadného použití
- Bezplatného použití
Dropbox jasně dominuje
Hned na úvod zmíníme určitě jednu z nejvyužívanějších služeb, kterou je Dropbox. Jedná se o službu, v rámci které se vám po instalaci vytvoří ve vašem počítači konkrétní složka, v rámci které daná data standardně ukládáte. Ty jsou však automaticky přenášena na konkrétní server, kde jsou v bezpečí. K nim poté můžete mít přístup nejenom v rámci vašeho počítače, ale i v rámci webového rozhraní. Ideální možnost jak pro ochranu dat, tak i pro sdílení se spolupracovníky.
Google drive
Druhou možností je služba nazývaná jako Google Drive, někdy také Google disk. I ta je alternativou pro možnost úschovy vašich souborů v online úložišti, kde mohou posloužit jako záloha, stejně jako data určená pro týmovou práci. Nahrávat samozřejmě lze cokoliv, od obrázků, přes dokumenty a videa, až po další specifické soubory. V rámci bezplatné kapacity až do výše 15 GB. Jistotou je i kompatibilita s operačním systémem Android, kdy lze mít díky speciální aplikaci k daným datům přístup z mobilu i tabletu.
OneDrive
Trojici nejvyužívanějších služeb dnes uzavírá OneDrive. Není náhodou, že tato služba je samozřejmě spojena s druhým IT gigantem, kterým je Microsoft. I zde je možnost získat bezplatně až 15 GB pro vaše libovolná data. I zde je samozřejmě možnost přístupu přes jakékoliv zařízení, či možnost využívat dané úložiště jako klasickou složku ve vašem počítači.
Zdroj obrázku: Wikimedia Commons