Sociální sítě jsou skutečným hitem současné doby. Kromě toho, že můžeme využívat Facebook či například Google+ je velmi oblíbenou sítí také Twitter. Možnost sdělení krátkých zajímavostí se tak stala pro mnoho lidí doslova nenahraditelnou rutinou jejich běžného dne. Bohužel samotný Twitter v tomto tak optimistický není. A to hlavně z toho důvodu, že je společnost stále ve ztrátě. Podíváme-li se na aktuálně zveřejněné informace, které se týkají minulého roku, můžeme objektivně říci, že konkrétní ztráta je skutečně alarmující. Dosáhla totiž hodnoty, které je celé dvě miliardy. A to nemluvíme o českých korunách, ale mluvíme o amerických dolarech.
Zpomalení růstu uživatelů
I když Twitter nemá tak širokou fanouškovskou základu, jako třeba Facebook, rozhodně se jednalo o sociální síť, která se v posledních letech mohla pyšnit hlavně poměrně zajímavým růstem. Ten se ale v poslední době začal výrazněji zpomalovat, což trvá i do současné doby. Navíc je třeba dodat, že řada z nich Twitter standardně nepoužívá a odebírá konkrétní sdělení jenom výhradně prostřednictvím SMS. Za reálné uživatele se tedy rozhodně považovat nemohou. A právě stagnace uživatelské základny je tím hlavním důvodem, proč aktuálně mluvíme o rekordní ztrátě. Pokud se nenajde žádná účinná strategie do budoucna, dá se očekávat ještě výraznější prohlubování.
Co je hlavním zdrojem příjmu? Reklama
Twitter doslova ukázkově ukazuje, jak mohou dopadnout projekty, které stojí výhradně na snaze vytvořit velké portfolio aktivních uživatelů. Pokud je aktivních lidí málo, příjmy z reklamy logicky klesají. A protože tato sociální síť v podstatě nemá žádné jiné klíčové zdroje příjmů, je jasné, že o své uživatele bude muset výrazněji bojovat. A to i přesto, že ho můžeme označit jako nejrychlejší zpravodajské médium na celém světě, stejně jako ho můžeme označit za nejlepší názorovou marketingovou platformu. Kterou mimochodem používá zhruba 300 000 000 lidí. Jak se ukazuje, je to málo.
Zdroj obrázku: Pixabay.com