Pro spoustu lidí jsou internetové reklamy velmi obtěžující. Nikdo nechce být zahlcený spoustou informací, o které nemá zájem a mnohdy ho dokonce i štvou. Proto řada lidí začala používat různé možnosti, jak reklamy blokovat. Jenže jim to bohužel může způsobit problémy. Vyhledávač a poskytovatel internetových e-mailových schránek Yahoo se rozhodl takovým uživatelům pomstít. Jak?
Poskytovateli se nelíbí blokování reklamy
Zablokováním e-mailu. Internetový vyhledávač a poskytovatel e-mailové schránky si za dobu své existence už vytvořil bohatou a početnou klientelu po celém světě. O jeho popularitě svědčí skutečnost, že se podle statistik stal sedmým nejužívanějším poskytovatelem e-mailových schránek. Uživatelé mailu, které reklama otravuje, ale často používají doplňky, které ji dokážou blokovat. Yahoo zkouší, jak tomu zabránit.
Bez vypnutí doplňku se k mailu nedostanete
Proto se správce e-mailových schránek rozhodl otestovat novou funkci, která by zabránila blokaci reklamy. Když se nedávno někteří američtí uživatelé e-mailu Yahoo chtěli přihlásit ke svým schránkám, objevila se jim hláška, která je prosila o vypnutí Adblocku. Právě ten má na starosti blokování nežádoucí reklamy. Pokud ale klienti Adblock nevypnuli, neměli šanci se dostat ke svým e-mailovým účtům. Prostě a jednoduše, když nevypnete doplněk rušící zobrazování reklamy, nemůžete si přečíst došle e-maily ani napsat nové. Zůstáváte tak bez spojení se světem.
Přejdou uživatelé masově ke konkurenci
Podle zástupce společnosti Yahoo šlo o test nové funkce, na níž vyhledávač testoval, co uživatelé udělají. Jestli doplněk opravdu zruší, nebo zda se jim povede vše nějak najít obejít a cestu k e-mailu i tak či zda stránku úplně opustí. Uživatelé si ale na popsaný postup samozřejmě okamžitě stěžovali. Mnozí už dokonce přemýšlejí o případném přechodu ke konkurenci.
Zdroj obrázku: Freeimages.com