PlayStation 4 má papírově lepší specifikace, než jakými disponuje konzole od Microsoftu, Xbox One se ale možná dočká ještě před vydáním úpravy specifikací.
Jeden z Xbox One vývojářů na webu Reddit řekl, že se sice nemůže vyjadřovat k aktuálním fámám, ale jisté je, že PlayStation 4 má papírově lepší specifikace, ovšem jak moc, však vývojář nemohl sdělit. Také nedávno uvedený gameplay trailer GTA V byl z PlayStationu 4. Hry představené na letošním E3, jako např. Forza Motorsport 5, Ryse (vyjde koncem roku), jež jsou vyvíjeny primárně pro next-gen konzole, vypadají velmi dobře, jako na dnešní high-end PC, což potvrdil i samotný vývojář, který tituly hrál. Oproti tomu vývojáři z AMD stojící za čipy Jaguar říkají, že obě chystané konzole nejsou nic oproti high-end PC.
Jedním z nejzajímavějších titulů, který na E3 sklidil obrovský úspěch, je Titanfall, famózní FPS od studia Respawn Entertainment, které se skládá z lidí bývalého Infinity Ward stojící za původními díly populární série Call of Duty. Titanfall vyjde příští rok na Xbox One, Xbox 360 a PC. Zmíněný vývojář se zmínil i o Kinectu, který tato hra má využívat. Prý se jedná o nádherný kus technologie se spoustou funkcí, bez kterého si už hraní nedokáže představit. Dále řekl, že kdyby Kinect nebyl součástí nového Xboxu a dokupoval se samostatně, Microsoft by cenu Xboxu mohl snížit pod 390 dolarů (zhruba 7 700 Kč), z původních 499 (zhruba 9 900 Kč). Ačkoliv bude Kinect součástí každého Xboxu, nebude muset být stále zapojený, navíc uživatel bude moci některé funkce deaktivovat.
Další zpráva se týká čistě PlayStationu 4, konkrétně Sony. V únoru tohoto roku firma vykládala, jak se vyplatí spojení služby, umožňující „hraní v cloudu“, Gaikai s konzolí PlayStation. Hlavní myšlenka je taková, že spousta her, hlavně těch nejlepších a nejúspěšnějších, běžících na PlayStation 3, bude streamována přes internet do vyšší verze konzole od Sony. Detaily ohledně potenciálních limitů, např. uživatelů, nebyly oznámeny. Sony oznámilo spuštění cloud-gamingové služby pro PlayStation 3, PlayStation 4 a PS Vita v roce 2014, dostupná ovšem bude nejprve pro USA a Japonsko. Další informace a dostupnost v Evropě se dozvíme pravděpodobně za necelý měsíc na Gamescomu.
Hlavní architekt PlayStationu 4, Mark Cerny, odhalil detaily ohledně zpracování zvuku uvnitř konzole. PlayStation 4 obsahuje dedikovaný zvukový procesor, který je schopen komprimovat a dekomprimovat audio proudy v různých formátech, například i v MP3. Také dodal, že při některých typech zpracovávání zvuku je užitečný i grafický čip. Latence pamětí GDDR5 v PlayStationu 4 rozhodně nebude vyšší než v DDR3 pamětech. Grafický čip, dle jeho odhadů, má výkonnostní rezervu zhruba do roku 2016/2017.
Také se šíří spekulace ohledně data uvedení PlayStationu 4. S největší pravděpodobností k oficiálnímu oznámení nedojde na Gamescomu. Odhadované uvedení konzole PlayStation 4 pro Evropu je 13. listopad. Konkurenční Xbox One má vyjít zcela jistě během listopadu v USA, UK a dalších 19 zemích. Konkrétní datum není stanoveno, nejpravděpodobnější je ovšem 27. listopad.
Na závěr dodejme, že Microsoft pravděpodobně ještě v rychlosti pozmění specifikace chystaného Xboxu, nejspíš dojde k úpravě frekvence GPU a navýšení DDR3 RAM z 8 GB na 12 GB, čímž se datum uvedení na trh může oddálit. Microsoft tím chce zejména snížit, či úplně vymazat výkonový nedostatek vůči PlayStationu 4, hlavně co se grafické stránky týče.