Internet je v současné době velkou a pro spoustu lidí i trochu nepřehlednou džunglí. Najdou zde sice nepřeberné množství informací, ale poměrně obtížně se v nich orientují. Oddělit zrno od plev je mnohdy těžké. Jste zahlceni balastem a nedaří se vám objevit skutečně hodnotné informace, které pro vás budou přínosné a pomohou vám ve vaší práci. Pokud máte firmu, možná tušíte, že úplně stejně jsou na tom i vaši zákazníci.
Jak se dostat mezi první?
Možná jste si nechali udělat kvalitní firemní webové stránky, abyste mohli zákazníkům nabízet své zboží a komunikovat s nimi. Třeba jste takoví profíci, že jste dokonce i oslovili nějakého mladého webdesignéra, který vám připravil vtipnou, poutavou a zajímavou grafiku, která se liší od šedého průměru. Jenže to není všechno. K čemu je vám dobrá grafika a kvalitní portfolio zboží, když o tom nikdo neví? V tuto chvíli nastupuje na scénu SEO (optimalizace). Nejspíše jste se už s touhle zkratkou někdy někde setkali, ale máte možná pochybnosti, co se pod ní skrývá. Vězte, že jde o optimalizaci pro vyhledávače. Co vlastně tato služba přináší?
- Díky ní se právě váš web dostane na přední místa ve vyhledávačích.
- Získáte větší šanci zacílit na své potenciální zákazníky.
- Zvýší se zájem o vaše portfolio.
- Díky splnění tří předchozích bodů se vám mohou podstatně zvýšit tržby.
Stačí i drobné úpravy
Jak je vidět, vhodná optimalizace (SEO) může povzbudit podnikání. Je ale třeba začít od Adama, tedy analýzou současné podoby webu. Skvělá grafická podoba ještě nezaručuje přehlednost a naopak. Hodí se udělat i obsahovou analýzu webu. Najde zde zákazník všechny informace, které potřebuje? Jsou pro něj ve srozumitelné formě? Někdy stačí drobné úpravy a zákazníci se ve všem vyznají daleko lépe. Měli byste znát i správná klíčová slova, kterými oslovíte potenciální zákazníky, a svůj web jim přizpůsobit.