Chrome, prohlížeč od Googlu, jasně potvrzuje svou pozici naprosté jedničky na trhu webových prohlížečů. Dokonce dokázal svůj náskok ještě navýšit.
Vývojáři Googlu se svou vlastní alternativou přišli před pěti lety. Tehdy Chrome nejvíce konkuroval stále vcelku oblíbenému prohlížeči Internet Explorer, který se stal ještě na několik let největším rivalem Chromu. Jestliže ale ještě donedávna Chrome o místo na výsluní s prohlížečem od Microsoftu bojoval, nyní je zcela jasné, že se stal jedničkou v této kategorii. Podle nových statistik společnosti StatCounter Chrome definitivně obsadil první místo, navíc ne zrovna s malým rozdílem.
Statistiky dokazují doslova propastný rozdíl právě mezi Chromem a ostatními prohlížeči, které se mu snaží většinou marně konkurovat. Číselné vyjádření hovoří o 43 procentním podílu Chromu v tomto segmentu. Další browser, již zmíněný Internet Explorer, dosahuje bezmála 25%. V závěsu za Explorerem je Mozilla od Firefoxu, jež se může chlubit 20%. Safari skončilo čtvrté, Opera dokonce pátá. Je-li řeč o Opeře, nedá se říci, že by to byl (vzhledem k umístění) špatný prohlížeč. Necháme se překvapit, jak dopadnou statistiky po větším rozšíření nové verze, která nabízí značná vylepšení.
Navíc čísla Exploreru mohou být poněkud zkreslená obchodním použitím. V současné době totiž většina kanceláří používá operační systém Windows, kde je Explorer defaultně nainstalovaný, a zaměstnanci jej tak hojně využívají. Tomu nasvědčuje i fakt, že podle statistiky StatCounter podíl Exploreru výrazně klesá o víkendech, kdy většina lidí nepracuje.
Také nutno poznamenat, že do výsledků Chromu se započítává i jeho použití na mobilních platformách, tzn. skoro na všech smartphonech s operačním systémem Android. Applu se zatím nepovedlo nabídnout tak kvalitní produkt, jako je Chrome, tudíž i většina majitelů iPhonu nebo iPadu volí jej namísto Safari.
Z tohoto trendu a rozrůstání Chromu lze vyvodit, že konkurenci téměř nedává žádný prostor. A i když to vypadá se zmíněnou novou verzí Opery nadějně, určitě se nedá říci, že by začala atakovat přímo Chrome, ale na nějakou lepší pozici se bezesporu dostat může. Vývojáři ostatních prohlížečů by měli zvážit svůj dosavadní postup a v samotném vývoji učinit několik změn, aby se z Chromu nestal nikým neotřesitelný monopol.