V Itálii se rozhodli vyvinout své vlastní brýle na základě přímého konkurenta Google Glass, které však budou více sexy. A kromě toho i podstatně levnější.
V současné době tým italských vývojářů GlassUp shání peníze na svůj plánovaný projekt, kromě jiného, i přes systém IndieGogo, skrze nějž může každý zafinancovat nápady, které se mu líbí a rád by je podpořil. Tým svůj záměr oznámil v úterý s tím, že peníze budou sloužit k výrobě konkurenta Google Glass. Celkem jde o částku 150 000 dolarů (zhruba 3 000 000 Kč).
Jakkoli může konkurování Googlu vypadat naivně a nepravděpodobně, týmu se již podařilo na letošním ročníku Consumer Electronics Show (CES) v lednu předvést svůj první funkční prototyp. V GlassUp doufají, že první sériově vyráběné modely by se měly na trhu objevit v únoru příštího roku. Jejich cena je stanovena na 299 dolarů (zhruba 5 900 Kč).
Podle Francisca Giartosia, generálního ředitele GlassUp, spočívá jeden z hlavních rozdílů mezi jimi navrhovaným produktem a Google Glass zejména v zobrazování dat samotným zařízením. Google Glass používá sklo, jež je od brýlí odsazeno a kam se informace promítají, zatímco GlassUp používá speciální čočky, které jsou zasazeny přímo do brýlí.
Co se týká technických specifikací, mohou nové GlassUp brýle nabídnout displej s rozlišením 320 x 240 px, váží pouhých 42 gramů a baterie je schopná vydržet až 150 hodin v pohotovostním režimu a 8 hodin při běžném používání. Brýle také nabídnou akcelerometr, kompas, senzor okolního světla a přesný výškoměr. Na pravé straně lze najít touchpad, který podporuje gesta.
Jako hlavní nevýhodu GlassUp lze označit fakt, že zatímco Google Glass je samostatný produkt, jenž ke svému chodu nepotřebuje nic jiného, u GlassUp tomu tak není. Brýle pouze promítají obraz, tudíž musí být přes Bluetooth připojeny k telefonu nebo tabletu. Vývojáři uvádí, že je to jen jakýsi druhý displej vašich zařízení. Nutno ale dodat, že vylepšení se dočkají příští generace výrobku, které, podle Gartiosa, poskytnou hlasový vstup nebo například fotoaparát s možností nahrávání videa.
Tým plánuje vyvíjet 5 až 10 vlastních aplikací. Dále spoléhá na stovku vývojářů, kteří jsou údajně schopni pro GlassUp vyvíjet své vlastní aplikace. Brýle budou dodávány jak v základním modelu, tak i ve sportovním provedení.