Facebook nezažívá zrovna úspěšné časy. Po řadě skandálů z posledních let se nyní rozhořel další konflikt. Kvůli nedostatečnému potírání projevů nenávisti tuto sociální síť bojkotuje již několik stovek firem a nyní se k nim přidala i americká mediální a filmová společnost Walt Disney. Ta přitom patří ke klíčovým zadavatelům reklamy na americkém trhu.
K bojkotu se připojily stovky značek
Zatím se však Walt Disney vyjádřil pouze v tom smyslu, že plánuje „drasticky snížit výdaje na reklamu“, nikoliv ji zcela na této síti zrušit. Co přesně to znamená, ukáže až čas. Bezpochyby je ale tento krok pro Facebook další těžkou ranou. Inzerci už totiž stáhlo více než pět stovek nejrůznějších společností a nejsou to žádní malí hráči. Mezi tyto firmy patří například Lego, americký operátor Verizon, výrobci zmrzliny Ben & Jerry’s, nápojů PepsiCo a outdoorového vybavení Patagonia nebo The North Face. Na Facebooku už také nenajdete reklamy sítě kaváren Starbucks či výrobce spotřebního zboží Unilever.
Bojkot byl iniciativou amerických skupin bránících lidská práva, které společně provozují kampaň Stop Hate for Profit (Zastavme nenávist pro zisk). Snaží se upozornit na laxní přístup k nenávistným projevům, obtěžování a dezinformacím na internetu. Nejvíce pak má být tento problém patrný zejména na platformě Facebook.
Zuckerberg se zjevně nebojí
Reakce Marca Zuckerberga na sebe nenechala dlouho čekat. Lídr Facebooku se nechal slyšet, že největší sociální síť na světě bude přísněji moderovat obsah zveřejněných příspěvků. Nedlouho poté však začal po internetu kolovat otevřený dopis šéfa firmy svým zaměstnancům, ze kterého je patrné, že aktuální situaci zas tak dramaticky neprožívá. Zuckerberg věří především finančním polštářům Facebooku, které zabrání tomu, aby jej současná situaci skutečně vážně poškodila. Podle jeho vyjádření však Facebook nebude ustupovat výhružkám jen kvůli tomu, že by měl přijít o určité procento ze svých příjmů.