Amazon v nedávné tiskové zprávě ohlásil 2500 prodaných kusů nových konzolí za jedinou minutu. A co víc, bylo to v době, kdy měl ještě Microsoft v plánu zavedení DRM ochrany.
V týdnu, kdy probíhala letošní výstava E3, tedy v období od 11. do 13. června 2013, se na Amazonu povedl husarský kousek. Během jedné jediné minuty bylo spotřebiteli objednáno 2 500 kusů nových konzolí. Dohromady je pak nárůst objednávek oproti stejnému období minulého roku vyšší o více než 4 000 procent.
V porovnání s Černým pátkem v roce 2012 měl jen první den předobjednávek nových konzolí dvojnásobně větší počet nákupů. Tato čísla jsou mnohem vyšší, než se čekalo. Především díky tomu, že hovoříme o době, kdy měl Microsoft v plánu zavedení DRM ochrany, proti čemuž se postavili samotní hráči a dali tak Microsoftu jasně najevo, že by měl zavedení ochrany ještě zvážit. Dá se očekávat, že celou vlnu nejspíše táhl PlayStation 4, ale sám by tato čísla nikdy nezískal.
Obchodníci se teď snaží k novým konzolím dostat co nejdříve. Ani oni totiž nečekali, že o next-gen konzole bude takový zájem. Danielle Jang z řetězce Best Buy, který má taktéž herní zařízení ve svém sortimentu, dodává: „Předobjednávky next-gen konzolí daleko předčily naše očekávání. Tyto produkty nesmí v námi nabízeném sortimentu chybět, proto je budeme nabízet již první den vydání.“
Herní průmysl v poslední době utrpěl úpadek, což vyjadřovaly i klesající tržby. Tento vývoj ale zatím může naznačit, že spotřebitelé se v mezidobí pouze přesunuli na konkurenční platformy (zejména mobily a tablety). Z toho lze vyvodit, že hráči pouze čekali, až přijde opět nová generace s podstatnými vylepšeními, která jim dá důvod, proč se vrátit zpět ke konzolím.