Uprostřed ohnivé bouře kontroverzí Facebook oficiálně změnil název své společnosti na Meta, ačkoli jeho platformy sociálních médií si zachovají své předchozí přezdívky. Ne vždy je rebranding dobrým rozhodnutím, ale u tak velké společnosti, jako je Facebook, to zajisté ničemu neuškodí. Jen je na pováženou, jestli není takové přejmenování zbytečným krokem.
Mark Zuckerberg, generální ředitel nové společnosti, oznámil změnu názvu na keynote sociální sítě Connect 2021. Generální ředitel říká, že doufá, že nové jméno bude „odrážet, kdo jsme a co doufáme, že vybudujeme“.
„Jsme společnost, která vytváří technologie pro propojení. Společně můžeme konečně postavit lidi do centra naší technologie,“ řekl Zuckerberg. „A společně můžeme odemknout masivně větší ekonomiku tvůrců.“
Nový název má lépe vystihovat to, co společnost dělá
Facebook jako název společnosti přesně neodráží to, co společnost dělá, dodal Zuckerberg. „Právě teď je naše značka pevně spojena s jedním produktem, ale doufám, že časem na nás bude pohlíženo jako na společnost metaverse,“ řekl.
Rebranding přichází uprostřed kontroly Facebooku poté, co se ozvalo několik informátorů, kteří uvedli, že společnost oceňuje příjmy před ochranou svých uživatelů. Oznamovatelé tvrdili, že Facebook dovolil, aby se na platformě šířily nenávistné projevy a dezinformace, a že věděl, že jeho Instagram škodí duševnímu zdraví teenagerů.
Kromě těchto informátorů podnítil masivní únik interních dokumentů americké vládní vyšetřování platformy. 28. října úřady řekly zaměstnancům Facebooku, aby zachovali veškerou komunikaci. Zvěsti o rebrandingu Facebooku se poprvé objevily dříve v říjnu uprostřed rostoucí regulační kontroly a nedůvěry veřejnosti. Zdroje pak uvedly, že nový název se zaměří na pivot společnosti směrem k „metaverse“. Mark Zuckerberg má zřejmě ještě velké plány a bude zajímavé sledovat jeho projekty. Níže se můžete podívat na video, kde šéf Facebooku představuje Meta a jeho poslání.
Zdroj obrázků: Youtube, Pixabay