Jak zefektivnit práci ve skladech?

Práce ve skladu

Každý, kdo podniká v oblasti skladování nebo prodeje zboží, hledá cesty, jakými se dá práce ve skladu zefektivnit. Pokud jste na to stejně, podívejte se na několik konkrétních tipů, jak toto jednoduše zvládnout.

Nepodceňujte kontrolu zboží

Efektivita ve skladech je spojována s tím, že by se mělo vše primárně zrychlit. Zároveň ale nelze podceňovat kontrolu daného zboží. Pokud jde například o kusový prodej, je možné si na současném trhu vybrat analytické váhy a ten správný počet následně kontrolovat vážením. Základem je potom i vizuální kontrola, nebo namátková kontrola pomocí snímání čárových kódů.

Vyskladňujte více objednávek najednou

Mnoho lidí si myslí, že osoba která vyskladňuje zboží, musí vždy pracovat jenom na jedné objednávce. To je velká chyba. Pokud jde o efektivitu práce, je ideální, pokud daná osoba pracuje najednou hned na několika objednávkách. Jaké to má výhody?

  • Objednávky jsou vyskladněny rychleji

  • Zaměstnanec nachodí méně kroku

  • Je snížen čas spojený s hledáním zboží

Automatizujte

Čím více věcí bude možné udělat zcela automaticky, tím samozřejmě lépe. Příkladem mohou být informace o zboží, nebo i tisky různých štítků na konkrétní balík. Vše se dá tisknout zcela jednoduše, i na běžných tiskárnách. Plně k tou stačí jenom zvolit kompatibilní tonery, které nabízejí nejenom kvalitu tisku, ale hlavně i nízkou cenu. Tím logicky klesají náklady spojené s každou vyskladněnou objednávkou.

Práce v menším skladu je rychlejší

I když je skladovací prostor velký, je třeba myslet na to, aby regály byly co nejblíže u sebe. Proč? Jelikož vyskladnění zboží bude rychlejší. V praxi tomu bude proto, že zaměstnanec nebude muset chodit nijak velkou dálku. Vše zvládne na několik kroků. Navíc zde stále vzniká prostor pro možnost rozšíření, což se bude hodit kdykoliv v budoucnu, kdy firma začne podle předpokladů a plánů konečně správně růst.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *