Je pro vás osvědčeným prohlížečem Firefox od společnosti Mozilla? Pokud ano, připravte se s budoucí aktualizací na změnu. Čeho se týká? Jsou to reklamy. Ty jsou dnes všudypřítomné a my musíme říci, že prohlížeče jim celkem zdárně odolávají. Vývoj však musí být z něčeho financován a tak dojde k tomu, že se ve Firefoxu reklamy objeví.
V nenásilné podobě
Nemusíte mít strach z toho, že by se vám snad během prohlížení zobrazovalo na několik desítek reklamních bannerů, které budou vyskakovat z různých míst. Umístění reklam má být zcela nenásilné. Mnozí si toho dost možná ani nevšimnou.
Aktuálně je možné na domovské stránce Firefoxu vidět různé odkazy, na doporučený obsah. A právě této části se mají reklamy týkat. Nedojde tedy k tomu, že by se zde uživatelům objevoval obsah související s jejich zájmy, ale má dojít k tomu, že se zde bude objevovat obsah toho, kdo si zaplatí. Tedy obsah, který bude v podstatě reklamou.
V rámci nejbližší aktualizace
Kdo má přístup k testovacím verzím Firefoxu, ten zde novinku již vidí. A to znamená, že v ostré verzi by se měla pravděpodobně objevit s nejnovější aktualizací. Tedy ve verzi označované číslem 60. Ta je naplánovaná na vydání v tomto měsíci, a tak zbývají v podstatě poslední dny, kdy domovská obrazovka zůstane taková, jaká je.
Firefox mluví o dvou pozitivech
První plus se týká zcela pochopitelně příjmu, který rozhodně nemusí být malý. A může se projevit na lepším vývoji a budoucích inovacích. Druhým pozitivem je fakt, že se prohlížeč zcela vymaní ze spárů společnosti Google. Právě ta je tou, která dokáže sbírat data o uživatelích a následně jim předkládá daný obsah. A jelikož snaha uživatelská data chránit je nyní velmi aktuální, je i toto velké plus pro toho, kdo se bojí případného zneužití dat o tom, co na internetu dělá. Tedy alespoň pokud jde o propojení Firefox – Google.
Zdroj obrázku: Pixabay.com