Společnost Ubisoft spustila reklamní kampaň WeareData pro připravovanou hru Watch Dogs, která ukazuje, jak snadno se dají získat různá data.
Společnost založila pro potřeby této reklamní kampaně oficiální web, který shromažďuje data z různých zdrojů – to vše v reálném čase, a umožňuje uživatelům například zobrazit linky metra či tramvají, na mapě se zobrazují i telefonní zařízení připojené k síti a nesmí chybět zdroje ze sociálních sítí jako jsou Twitter či Instagram. O různých městských částech se navíc dozvídáme například průměrný plat nebo procento nezaměstnanosti.
V těchto chvílích jsou k dispozici tři metropole – Londýn, Paříž a Berlín, ale s postupným přibližováním vydání hry můžeme očekávat další rozrůstání nabídky měst. Bylo by rozhodně zajímavé sledovat Prahu v její online podobě, ovšem znamenalo by to, že by si uživatelé museli dávat větší pozor na to, co na sociální sítě píší. Nutné je totiž říci, že Ubisoft neporušuje žádné zákony či práva, čerpá pouze z dostupných a volně šiřitelných informací.
Samotná hra Watch Dogs se tomuto tématu také věnuje. Upozorňuje na online propojenost celé dnešní společnosti a ukazuje, co všechno by se mohlo stát, pokud by se jediný člověk dostal ke kontrole všech online systémů – od kamer až po dopravní světla. A jak právě WeareData ukazuje, Watch Dogs nemusí být tak daleko od reality blízké budoucnosti.