Instagram v čele s Markem Zuckerbergem informoval své uživatele, že rozhodně neplánuje implementování reklam do mobilní aplikace. Alespoň prozatím.
Možnost reklam byla oznámena již dříve, proti čemuž se postavili sami uživatelé, jejichž argumentem bylo naprosté znepřehlednění mobilní aplikace. Původní návrh by do kanálu fotografií přidával i reklamní bannery. Nyní si tito uživatelé mohou oddechnout, žádná revoluce se v mobilní aplikaci Instagramu dít nebude. A znovu – alespoň prozatím.
Zuckerberg zmíněnou možnost navrhl při zveřejnění kvartálních výsledků, avšak zanedlouho poté došlo ke zrušení s logickým odůvodněním – Instagram chce i nadále rostoucí uživatelskou základnu a postupné další budování celého projektu. Jakkoli má Zuckerbergův názor ve společnosti, kterou Facebook – kde zastupuje pozici výkonného ředitele a zakladatele – odkoupil, hlavní slovo, jeho společník a spoluzakladatel Instagramu – Kevin Systrom – se již několikrát vyjádřil, že z Instagramu, jakožto volně šířitelné aplikace, by se měl stát byznys.
Kam v současné době Facebook spolu s Instagramem míří, může být patrné ze Zuckerbergových slov. Ten na tiskové konferenci pronesl: „Brzy budeme mít větší příjmy z mobilních zařízení, než z desktopů.“ Tím vyjádřil současný trend migrace uživatelů na mobilní zařízení. Zuckerbergova slova jsou navíc podložena i vcelku zajímavými čísly, která vykazují, že mobilní reklama tvoří 41% ze všech příjmů společnosti z reklamy. Tato čísla rekordně narostla o 11% za pouhý jeden kvartál.
Jak ale dopadne plán vedení Facebookem spravovaného Instagramu, to se dozvíme časem. Při každém takto odvážném kroku by ovšem společnost měla myslet na 130 milionů uživatelů, kteří aplikaci využívají. Jejich odliv je vždy možný.