Inspirativních příběhů značek existuje mnoho. Pojďme si dnes představit libereckou značku EcoHaus. Jaké produkty společnost vyrábí a jak vůbec vznikla?
Nápady studentů z Libereckého kraje
Na konci roku 2021 vyšel v magazínu Forbes článek o tom, jak se nápady studentů Technické univerzity v Liberci dočkaly finanční podpory a rozjela se výroba inovativních výrobků. Jedním z nich byl startup studentky Petry Doubkové. Ta se rozhodla zaměřit na vývoj a následně výrobu speciálního pracího prostředku, který má podobu papírku. Poté, co se z něj prací prášek v pračce uvolní, dojde k jeho rozpuštění a nezůstanou po něm žádné stopy. Z pračky tak vyndáte pouze čisté prádlo.
Proč vznikly prací papírky?
Když byla Petra Doubková dotázána, kde se vzal nápad na výrobu pracích papírků, odpověděla, že chtěla ulehčit nákupy rodinám a seniorům, kteří nemohou nosit těžké nákupy. Zároveň se jedná o skvěle řešení také pro kempaře.
Praní a dezinfekce v jednom
Původní nápad byl ale ještě trochu odlišný. V papírku mělo být obsaženo také stříbro, které by do něj bylo přidáno s pomocí stroje na nanovlákna. Stříbro má totiž silně dezinfekční vlastnosti a v covidovém období se jednalo o výrobek, po kterém by se rychle zaprášilo. Ovšem při bližším zkoumání bylo zjištěno, že v odpadních vodách se stříbro ani nanočástice nerozloží a zatěžují tak životní prostředí. To nechtěla Petra Doubková dopustit, a proto zůstala pouze u prášku.
Úspěšná Hithit kampaň
Poté, co si Petra Doubková vymyslela nápad na výrobu pracích ubrousků, spustila kampaň na platformě Hithit, kde bylo jejím cílem vybrat od lidí 450 tisíc korun. To se jí povedlo a nejen že vybrala potřebnou částku, ale také získala ambassadory pro svou značku EcoHaus, kteří ji pomáhali s vymýšlením grafiky a vůní.
Prvenství na českém trhu
Uvedení pracích papírků EcoHaus v Česku bylo úspěšné, protože se jednalo o první takový produkt na tuzemském trhu. Zároveň zabírají málo místa, po vyprání je v bubnu pračky nenajdete a prošly také dermatologickým testováním. Pro lidskou kůži jsou tedy neškodné a dokonce je mohou používat také lidé, kteří trpí atopickým ekzémem. Někteří lidé si je občas spletou s papírky na pohlcování barev, jenže ty se po vyprání nerozpustí a neobsahují v sobě složky určené k praní prádla.
Chybějící vůně
Čerstvě vyprané prádlo má mnoho z nás spojeno s vůní, která se line celým bytem. Jak ale zakladatelka značky EcoHaus tvrdí, prací prostředek má prádlo zbavit nečistot, nikoliv mu dodat také vůni. Na zpětnou vazbu od zákazníků ale zareagovala pohotově a v nabídce EcoHaus je již nyní také parfém, který se přidá do zásobníku na aviváž a majitelé sušiček na prádlo určitě ocení také nabídku voňavých ubrousků a koulí do sušičky.
EcoHaus možná znáte ze sociálních sítí
Součástí marketingu, který se Petře Doubkové osvědčil, je využití sociálních sítí a influencerů. Právě tehdy, když se značka EcoHaus spojí s nějakou známou tváří, jsou znatelně vyšší tržby a je vidět, že tato strategie je pro společnost výhodná. Proto jste již možná o liberecké firmě EcoHaus slyšeli a dokonce doma máte i některé její produkty.
Expanze do drogerií, supermarketů a na Rohlík
Společnosti EcoHaus se zkrátka daří a spolupráci ji nabídla síť drogerií Rossmann, síť supermarketů Globus, internetový obchod Alza a na spadnutí je také spolupráce s Rohlíkem.
Příběh liberecké značky EcoHaus je inspirativní svědčí o tom, že když máte skvělý nápad, měli byste si za ním jít a udělat vše pro to, aby se dostal k vašim koncovým zákazníkům.
Zdroj textu: www.hithit.com, forbes.cz
Zdroj foto: www.freepik.com