V rámci Circular Economy pro elektrické systémy bateriových vozidel, protože počet takových vozidel se rychle zvyšuje, je potřeba najít nejlepší způsob opětovného použití a recyklace baterií. Nyní vědci z WMG, University of Warwick, našli způsob, jak nejen recyklovat použité baterie, ale také je znovu použít jako malé systémy skladování energie pro umístění mimo síť v rozvojových zemích nebo v izolovaných komunitách. Repasované jednotky, z nichž každá obsahuje přibližně 2kWh energetické kapacity, budou moci pohánět malý obchod, farmu nebo více obytných domů.
Konec životnosti baterie neznamená, že je vyčerpána
Profesor WMG James Marco, který byl hlavním řešitelem projektu, řekl: „Když baterie elektrického vozidla dosáhne konce své životnosti, není v žádném případě vyčerpána. Jednoduše dosáhla konce své životnosti ve vozidle. Obecně se uznává, že baterie dosáhla konce životnosti, když její kapacita klesne na 80 % čerstvé baterie. I když to už nestačí k uspokojení řidičů, zůstává nesmírně užitečné pro každého, kdo se snaží baterii používat ve statické situaci.
Další použití baterií
Zatímco tyto částečně vybité baterie zůstávají potenciálně velmi užitečné pro ostatní uživatele, stále je třeba překonat problémy, zejména zajistit, aby mohly být používány spolehlivě, udržitelně a levně ve vzdálených lokalitách. To zahrnuje:
- Může být systém skladování energie kompatibilní s řadou dalších použitých bateriových článků a modulů od jiných výrobců?
- Jak udržet nízké náklady a snadnou údržbu, zatímco poskytuje rozhraní, které je snadno použitelné a srozumitelné?
Řešení je nadosah
Tým WMG na Univerzitě ve Warwicku se pustil do překonání těchto výzev pomocí WMG HVM Catapult a Jaguar Land Rover, kteří dodávali baterie a komponenty z Jaguar I-PACE, jejich prvního plně elektrického SUV. Tým navrhl nový Battery Management System (BMS) a obal, který jim umožnil vytvořit funkční a snadno přenosný prototyp systému skladování energie.