Proč stále klesá tržní podíl Internet Exploreru?

Když jste se před dvaceti lety nořili do světa internetu, kraloval tehdy prohlížení webových stránek NetscapeNavigator. Čáru přes rozpočet mu ale udělal Internet Explorer, novinka firmy Microsoft, která jeho uvedením na trh chtěla dohnat své zpoždění v reakci na průnik internetu do života běžných lidí. V roce 1995 si tento browser instalovali první uživatelé. Od té doby ovšem uplynulo hodně vody a situace se změnila. Objevily se další prohlížeče a Exploreru pozvolna zvoní umíráček. Proč?

Úspěch díky útočné reklamní politice

V období 1996-1999 zájem o Explorer stále rostl, až v boji o internet porazil populární Netscape Navigator. Důvod byl jednoznačný: Průrazná reklamní politika společnosti Microsoft, která uživatelům nedávala příliš na výběr. Microsoft prohlížeč vtělil do operačního systému Windows. Samozřejmě, že bylo možné si nainstalovat i další prohlížeč, jenže velká část lidí se spokojila už s tím, co měla. A právě na to Microsoft sázel. Ovšem navzdory tomu, že kolem roku 2000 měl Internet Explorer obrovský podíl na trhu a nic ho nedokázalo ohrozit, postupně o své výsadní postavení přicházel. Jeho podíl přebírala konkurence.

Prohlížeči ujel konkurenční vlak

Důvody byly nasnadě, způsobila je šestá verze prohlížeče, která se na trhu objevila v roce 2001. Zaznamenávala potíže s bezpečností a zároveň se příliš nezabývala podporou nových webových standardů. I když se Microsoft později snažil popisované problémy v dalších verzích programu řešit, stejně to vypadalo, jakoby Exploreru už tak trochu ujel vlak. Na vrchol se mezitím dostali jiní a dohánět skluz nebylo jednoduché. I když jedenáctá verze prohlížeče už má mouchy vychytané, nyní se zdá, jakoby vše odpískal sám Microsoft. V nových Windows už se neobjevuje Internet Explorer, ale nový program Edge.

Zdroj obrázku: freeimages.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *