CEO vývojářského studia Bethesda, Pete Hines, se rozpovídal o přechodu na příští generaci konzolí. Next-gen by podle něj neměl ohrozit včasné vydávání titulů Bethesdy.
Pro vývojářské studio Bethesda, stojící například za sérií Doom, Quake, novými díly Fallout, The Elder Scrolls, nebo ještě nevydaným pokračováním Wolfenstein, je přechod na Xbox One a PlayStation 4 relativně snadný, řekl viceprezident studia Pete Hines oficiálnímu X360 magazínu.
Také řekl, že obě konzole jsou mnohem strukturovanější, podobně jako počítače. ZeniMax (mateřská společnost Bethesdy) zvládá svou práci údajně dobře, což dokazuje plánovaným vydáním nového The Elder Scrolls Online zároveň pro všechny 4 platformy, tedy Xbox One, PlayStation 4, PC i Mac, a to na jaře roku 2014.
Vývoj pro nové konzole není sice snadný, ale údajně mnohem snazší, než na dnešní, velmi zastarávající generaci. Na E3 Hines trochu kritizoval Microsoft i Sony, ačkoliv podle jeho vlastních slov se o urážení nesnaží. Poukazuje zejména na fakt, že obě konzole jsou strukturované podobně jako high-end PC, a hlavně jsou stále ve vývoji, což vývoj takto rozsáhlého online titulu značně komplikuje.
Největším problémem je samotná otevřenost, flexibilita v kombinaci s MMO a meziplatformním vývojem, kde servery musí běžet odděleně pro Xbox One, PlayStation 4, PC i Mac. Aby se předešlo komplikacím s kompatibilitou, samozřejmě musí být synchronizovány. Hines zkráceně poukazuje na problémy multiplatformního vývoje, které jsou ale dlouho známé. A ačkoliv mírně kritizoval, také je třeba vyzdvihnout nové možnosti, jež nová generace přinese.