Hlavní směr Googlu? Mobilní web

S rozvojem mobilních zařízení postupně vzrůstá počet lidí, kteří přistupují na web i jinak, než prostřednictvím svého notebooku, nebo například svého stolního počítače. Je stále více lidí, kteří k tomu využívají chytrý telefon, nebo tablet. V nedávné době došlo v rámci celosvětového sledování k tomu, že se počet uživatelů vyrovnal. To znamená, že počet klasických přístupů z počítačů klesá a počet těch mobilních naopak stoupá. A to je zpráva nejenom pro vývojáře webu, kteří by skutečně měli zachytit trend správné optimalizace, spojenou s responzivním designem. Jak se ukazuje, tuto zprávu nejenom zachytil, ale reagoval na ní také Google.

Přednost bude mít mobilní web

Jelikož jde o skutečného giganta v oblasti internetového vyhledávání, je více než jasné, že jeho zpráva může ovlivnit obrovské množství webů. Google totiž vydal prohlášení, že v rámci výpočtu skóre jednotlivých stránek bude hrát roli i to, zda je web dobře optimalizovaný pro mobilní zařízení. To sice není zase až taková novinka, ale nyní Google přiznal, že tato optimalizace bude mít mnohem větší váhu, než dříve. Software na výpočet skóre kvality webu se bude nejprve řídit tím, jak bude web vypadat na mobilu a teprve potom tím, jak na klasickém počítači.

Klasické weby nejsou odepsané

I když to může být pro mnoho webů poměrně zásadní práva, sám Google uvádí i to, že klasicky optimalizované weby rozhodně nebudou ani penalizovány, ani nebudou nijak výrazně odstrkovány, pokud bude jejich skóre kvality i nadále vysoké. Je třeba si uvědomit, že systém „mobile-first indexing“ je sice dobrým krokem, jak držet výsledky vyhledávání ruku v ruce s aktuálními trendy, ale zároveň jsou odvětví, kde jsou mobilní přístupy ve skutečné menšině. Vždy záleží na zaměření konkrétního webu a tedy i na jeho cílové skupině. Zvláště u starších generací, nebo u přístupů ze zaměstnání bude neustále dominovat počítač.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *