Když se řekne Apple, naprosté většině lidí se stále jako logo společnosti vybaví ikonické duhové jablko. To ale není již řadu let pravda, neboť již od roku 1998 používá společnost Apple na svých produktech logo jednobarevné. Nyní se ale objevily informace, že již v brzké budoucnosti by se oblíbené duhové jablko mohlo vrátit zpátky.
Něco málo o vzniku ikonického loga Applu
Když společnost Apple v roce 1976 vznikla, prezentovala se logem s Isaacem Newtonem sedícím pod stromem. Inspirací byl příběh o tom, jakým způsobem Newton objevil gravitační zákon. Zároveň je známo, že jablko bylo také nejoblíbenějším ovocem Steva Jobse. Již v roce 1977 bylo však toto logo nahrazeno typickým duhovým „nakousnutým“ jablkem. Toto logo vytvořil Rob Janoff a bylo s produkty Apple úzce spjato dlouhých dvacet jedna let, až do onoho roku 1998. Symbol nakousnutého jablka zůstal, ale od té doby byl vždy už jen jednobarevný.
A proč je jablko v logu nakousnuté? I pro toto existují dvě různá vysvětlení. Jedno říká, že zakladatelé Applu, tedy Steve Jobs, Steve Wozniak a Ronald Wayne se ve své době chopili příležitosti, „zakousli se do toho“ a vytvořili něco naprosto jedinečného – osobní počítač. Zároveň jde o úžasnou slovní hříčku, jelikož slovo „byte“, které označuje jednotku informace, se v angličtině vyslovuje úplně stejně jako slovo bite, které znamená právě zakousnout se.
Kdy a na čem se duhové jablko vrátí?
Nyní začínají stále častěji kolovat zaručené informace o tom, že ještě do konce letošního roku se duhové logo Apple na produktech společnosti objeví znovu. Jako nejpravděpodobnější se v současnosti zdá, že duhové jablko by se mohlo znovuobjevit především na Macu, neboť většina fanoušků Applu si pravděpodobně hned vybaví ikonický Macintosh z roku 1984, ke kterému duhové logo neodmyslitelně patřilo. Ne nemožná se ale jeví i možnost, že by společnost mohla vytvořit jakousi speciální Retro edici, která by mohla být jakýmsi odkazem na úspěchy společnosti v minulosti a zároveň poctou Applu obecně.