Co je fenomén Loud quitting?

Co je loud quitting?

Preferujete tichý odchod ze zaměstnání a výpověď podanou tak, aby si toho nikdo v kanceláři nevšiml? Pokud ano, tak vás jev zvaný loud quitting asi příliš neosloví.

Dramatický odchod ze zaměstnání

Opakem k tichému odchodu ze zaměstnání, kdy se dohodnete s vedením k oboustranné spokojenosti, je dramatický odchod nazvaný příhodně loud quitting. Ten spočívá v tom, že okolo vašeho odchodu vytvoříte pořádný rámus, a to dvěma způsoby.

  • Vyvoláte povyk na pracovišti.
  • O detaily svého odchodu z práce se podělíte na internetu.

Hlasitý odchod z pracoviště

Pokud nakráčíte do kanceláře svého nadřízeného a podobně jako v mnoha komediích mu podáte svou okamžitou výpověď, provedli jste právě loud quitting.

Pomluvy bývalého zaměstnavatele na sociálních sítích

Druhým způsobem, jak provést loud quitting, je troušení pomluv a vyzdvihování všech negativ vaší bývalé práce na sociálních sítích.

Proč se stále více zaměstnanců přiklání k hlasitému odchodu ze zaměstnání?

Jsou pro vás oba způsoby loud quittingu nepředstavitelné? Lidé jsou k těmto krokům často dohnáni právě tím, kolik práce jim je naloženo na jejich bedra. Pokud v práci tráví pravidelně přesčasy, jsou zodpovědní za důležité úkoly, vedení týmu lidí a mají ohromnou zodpovědnost a zároveň nemají pocit, že jsou za svou snahu a výsledky adekvátně odměňování, snadno může nastat zlom. V návalu emocí tak může dojít i na dramatický odchod ze zaměstnání. Podle celosvětových průzkumů zvažuje hlasitý odchod ze zaměstnání jeden z pěti zaměstnanců, což je rozhodně alarmující číslo.

Nevýhody loud quittingu

Přestože často lze důvody hlasitých výpovědí ze zaměstnání pochopit, škody, které toto rozhodnutí způsobí, mohou být natolik velké, že toho později samotný zaměstnanec lituje. Tím, že veřejně očerňuje svého bývalého zaměstnavatele, se svým okolím se dělí o toxické vztahy na pracovišti a třeba svého bývalého šéfa hlasitě seřve před ostatními zaměstnanci, si podepisuje rozsudek smrti, alespoň tedy z pohledu kariéry. To, že si tento jedinec najde nové místo a bude se o něj ucházet s pozitivními referencemi od bývalého šéfa, není totiž příliš pravděpodobné.

Stejně tak je nízká pravděpodobnost toho, že by ho přijali na jeho původní pozici. Jakmile totiž vychladnete po loud quittingu, můžete si uvědomit, že jste udělali ohromnou chybu a vaše práce nebyla tak špatná, jak jste si mysleli. Než se tedy odhodláte očernit své současné kolegy a nadřízené, snažte se na chvilku uklidnit a svůj krok si pečlivě promyslet.

Jak zabránit loud quittingu?

Snadným způsobem, jak se dá dramaticky podaným výpovědím zabránit, je monitorovat psychický stav svých zaměstnanců. Zaměstnavatel by neměl své podřízené přetěžovat, valit na ně nesplnitelné úkoly a vystavovat je zbytečnému stresu. Psychické zdraví zaměstnanců by mělo být pro vedení prioritou, protože spokojení a psychicky vyrovnaní jedinci podávají lepší pracovní výkony.

Proč je v zájmu společností dramatickým výpovědím předcházet?

Zároveň by mělo být prioritou firem loud quittingu předcházet. Ať už jsou totiž prohlášení zaměstnanců, kteří podají výpověď a dělí se o detaily a důvody svého odchodu ze zaměstnání na sociálních sítích, pravdivé či nikoliv, pro společnost to znamená špatnou pověst a může to negativně ovlivnit její fungování a postavení mezi ostatními firmami.

Patříte k lidem, kteří o loud quittingu uvažují? Než se k tomuto dramatickému kroku odhodláte, dobře si zvažte všechna pro a proti. Je-li situace ve vašem zaměstnání neúnosná, možná skutečně nemáte jinou možnost. Počítejte ale s tím, že vám toto rozhodnutí může negativně ovlivnit váš budoucí pracovní život.

Zdroj textu: www.forbes.com, www.cnbc.com

Zdroj foto: www.freepik.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *