CNET maže staré články, aby se pokusil zlepšit své hodnocení ve vyhledávání Googlu

Vyhledávání Googlu

Technologický zpravodajský server CNET smazal ze svých stránek tisíce starších článků a řekl zaměstnancům, že smazání zlepší jeho hodnocení ve vyhledávání Googlu. CNET je americký mediální web, který celosvětově publikuje recenze, zprávy, články, blogy, podcasty a videa o technologiích a spotřební elektronice. Od července byly z webu CNET odstraněny tisíce článků.

Krok k lepším výsledkům?

CNET uvádí, že takzvaným ořezávání obsahu „vysílá společnosti Google signál, který říká, že CNET je svěží, relevantní a zaslouží si umístění ve výsledcích vyhledávání výše než jeho konkurenti. Příběhy, které mají být „zastaralé“, jsou archivovány pomocí nástroje Wayback Machine v Internet Archive a autoři jsou podle memoranda upozorněni nejméně 10 dní předem.

„Odstranění obsahu z webu není rozhodnutí, které bereme na lehkou váhu. Naše týmy analyzují mnoho datových bodů, aby určily, zda na CNET existují stránky, které v současnosti neslouží smysluplnému publiku. Tyto metriky zahrnují zobrazení stránek, profily zpětných odkazů a dobu, která uplynula od poslední aktualizace,“ píše se v poznámce interní zprávy.

Screenshot portálu CNET

Srovnání mezi archivy Wayback Machine z roku 2021 a vlastním počítadlem článků na webu CNET ukazuje, že stovky (a v některých případech tisíce) příběhů zmizely z každého roku, který se táhne až do poloviny 90. let. Údaje za roky 2022 a 2023 nebyly k dispozici. Red Ventures, marketingová firma podporovaná soukromým kapitálem, která vlastní CNET, neodpověděla okamžitě na otázky ohledně přesného počtu příběhů, které byly odstraněny.

Drsná SEO strategie

Red Ventures aplikovala nelítostnou SEO strategii. V lednu portál Futurism oznámil, že CNET v tichosti používal nástroje umělé inteligence k výrobě článků. Je to součást rozsáhlého SEO manévru řízeného umělou inteligencí, ve kterém byly generativní nástroje umělé inteligence použity k vytváření obsahu, který by mohl obsahovat přidružené reklamy. Po tomto odhalení a následných chybách v příbězích generovaných AI společnost Red Ventures dočasně pozastavila obsah a přepracovala svou politiku AI. Zaměstnanci CNET byly v květnu odborově organizování s odkazem na potřebu větší kontroly nad tím, jak se používají generativní nástroje umělé inteligence a jak web zpeněžuje svou práci.

Red Ventures a CNET odůvodňují ořezávání obsahu poukazem na algoritmus hodnocení Google Search a tvrdí, že tento proces zlepší hodnocení SEO a podpoří smysluplnější zapojení uživatelů. Odstranění části vašich archivů není ze své podstaty dobrá strategie SEO, společnost Google uvedla, že její pokyny tuto praxi nepodporují, ačkoli odborníci na SEO řekli společnosti Gizmodo, která se tímto tématem zabývala, že to může být pro weby přínosné, pokud se to dělá pečlivě.

Zdá se, že Red Ventures se nenechali odradit. Podle memoranda bude CNET v budoucnu podléhat pravidelnému „ořezávání obsahu“, alespoň jednou ročně.

Obrázky: Screenshot webu CNET, Pixabay.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *