Chatovací aplikace využívá v mobilních telefonech téměř každý z nás. Většinou je to samozřejmě z důvodu jednoduché, rychlé a také levné komunikace s našimi přáteli a známými. Pokud bychom se podívali na ty nejrozšířenější, které dnes trhu zcela jasně dominují, musíme říci, že se jedná právě o tyto konkrétní varianty:
- Tencent
- Facebook Messenger
- WinChat
Využití služeb třetích stran
Jelikož podíl daných uživatelů stále stoupá, rozhodla se řada společností jít cestou, která umožní s konkrétními chatovacími aplikacemi propojit služby třetích stran. O co konkrétně by se jednalo? Pokud bychom měli uvést několik příkladů, bylo by možné si například prostřednictvím chatu objednat taxi, zarezervovat stůl v restauraci, stejně jako by mohlo být možné koupit si třeba lístek do kina. To vše bez nutnosti využívat jiných konkrétních aplikací. Vše bude realizováno naprosto standardní cestou, prostřednictvích chatu.
Inspirace u asistentů
Není nutné dlouho rozvádět fakt, že inspirací jsou především chytří asistenti, kteří jsou do mnoha operačních systémů implementováni. Tato forma umělé inteligence dnes dokáže odpovídat na celou řadu dotazů a zjišťovat stovky potřebných a praktických informací. A právě tato možnost, většinou zatím hlasová, bude inspirací právě pro možnost využít ke konkrétním potřebám také chatovací služby.
Facebook začíná
A že je vývoj skutečně velmi vpředu, to dokládá i facebook. Ten tentuje unikátní platformu označenou zatím jako Facebook M, což je pracovní verze. Právě ta je aktuálně spojena s aplikací Uber, v rámci které je možné objednat si taxislužbu. A jelikož první ohlasy jsou pozitivní, je možné očekávat, že to nebude jenom toto spojení, ale vznikne i celá řada dalších. Díky tomu se staneme mnohem méně závislí na různých jednotlivých aplikacích, jelikož díky spojení bude stačit jedna jediná – ta chatovací.
Zdroj obrázku: Freeimages.com