Zatímco před pár lety rostly prodeje chytrých telefonů naprosto raketovým způsobem, dnes je situace diametrálně odlišná. Celosvětový prodej chytrých telefonů konečným uživatelům se ve třetím čtvrtletí meziročně snížil o 0,4 procenta na 387,5 milionu přístrojů. Tyto produkty už zdaleka netíhnout tolik jako kdysi. Nejprodávanější značkou těchto přístrojů zůstává Samsung, na druhém místě je pak jeho čínský konkurent Huawei, a to i přesto, že v USA byly na tuto značku zavedeny restrikce.
V Evropě vede Huawei
Na třetím místě se dle očekávání umístila americká firma Apple, jejíž prodeje ale také klesly o téměř 11 procent na 38,5 milionů přístrojů. A to i přesto, že Apple tento rok nasadil poměrně jinou strategii než dříve – snažil se více lákat na slevy a výhodné nabídky, aby trh povzbudil, ale ani to nezabralo. V evropském prostředí se dařilo zejména společnosti Huawei, která se kvůli restrikcím na americkém trhu soustředila převážně na evropské a asijské zákazníky.
Sítě páté generace opět přilákají zákazníky
Co je tedy důvodem poklesu zájmu? Důvodů může být mnoho, ale analytici uvádějí například to, že někteří zákazníci možná čekají s nákupem nových přístrojů na sítě páté generace (5G). Výzkumná firma IDC předpověděla, že v příštím roce se celosvětový trh se smartphony po třech letech poklesu vrátí k růstu, zejména díky rozvoji 5G technologie v Číně. Podle nich se tedy pro výrobce opět blýská na lepší časy. Odbyt 5G telefonu by v příštím roce měl představovat až 14 procent celkového prodeje. Nová technologie opět slibuje řadu vylepšení a vyšší uživatelskou přívětivost. Je logické, že řada lidí tedy s nákupem chce ještě několik měsíců posečkat, než aby zase příští rok kupovali zcela nový přístroj kvůli lepší technologii. Výrobci se tedy nemusí obávat – trh bude s největší pravděpodobností opět růst. Je to ale jasný signál, že zákazníci čekají novinky a se starými technologiemi se nespokojí.