Možná ho máte vy sami, možná ho mají vaše děti. A i když ne, zcela jistě jste o něm slyšeli. O čem je řeč? O Instagramu, aplikaci, která se zaměřuje především na sdílení nejrůznějších fotek a videí. Tedy přesněji na toto se Instagram zaměřoval až doteď. Ve Spojených státech amerických se totiž Instagram pokouší o něco nového a výjimečného – umožnit svým uživatelům i nákupy zboží.
Společnost Instagram tak tento týden zahájila testování funkce Checkout, která by tyto nákupy měla snadno a rychle umožnit. Aby mohl Instagram tuto funkci vůbec nabídnout, musel se spojit s několika desítkami známých světových značek módy a doplňků, například Adidas, H&M či Michael Kors. Impulzem pro tento nápad byla zkušenost Instagramu, že lidé často sdíleli a sdílejí především fotky nejrůznějšího zboží, nejvíce pak oblečení, bot, kosmetiky nebo designu obecně.
Jak to bude fungovat?
Jednoduše. Výše jmenované společnosti Instagramu umožnily službu přímého nákupu jejich zboží, aniž by automaticky došlo k přesměrování na jejich webové stránky. Důvod, proč to Instagram dělá, je také jednoduchý – finance. Společnost si od tohoto originálního kroku slibuje, že by se v brzké době takovýto internetových prodej zboží mohl stát velmi významnou součástí jejích příjmů.
Mnoho uživatelů Instagramu totiž již teď využívalo v aplikaci možnost zjistit, jaké zboží je na dané fotografii, aby si ho případně mohli sami později koupit. Instagram tedy této skutečnosti chce pouze využít ve svůj prospěch a umožnit uživatelům zboží zakoupit snadno a rychle ihned ze svých stránek. Platba za zboží bude probíhat prostřednictvím služby PayPal nebo bankovní kartou.
Instagram a ČR
Lákala by vás podobná možnost nákupu zboží? Pokud ano, budete si na ni ale muset ještě chvíli počkat, neboť zda a jak bude tato služba umožněna i uživatelům sítě mimo Spojené státy zatím Instagram neuvedl.