Je tomu zhruba 8 měsíců, co společnost Apple přišla s novinkou ve svém portfoliu. Ta se měla stát spojením hudebních fanoušků a jejich oblíbených interpretů. Koncept byl od počátku jasný, a to vytvořit v podstatě zajímavou sociální síť, která by měla kromě jiného nabídnout i možnost poslechu oblíbené hudby. Ambice to byly vysoké. Nyní se však ukazuje, že Apple Music Connect rozhodně nebyla správnou volbou. Aktuální situace je taková, že samotného obsahu je zde v podstatě ještě méně, než tomu bylo před spuštěním. A to znamená fakt, že projekt postupně umírá.
Konkurence má stále navrch
Důvodem, proč vlastně platforma Apple Music Connect vznikla, měla být snaha o to, aby se objevila nová platforma, která by nejenom byla adekvátním konkurentem současných možností, ale aby byla spojena s tím, že vše bude probíhat na jednom místě. To se ale nestalo a tak konkurence jasně vede. Z hlediska běžné komunikace stále dominuje jak Facebook, tak samozřejmě také Twitter. Pokud se podíváme na možnost jednoduchého sdílení skladeb pro fanoušky, pořád je v popředí služba SoundCloud. Platforma Apple Music Connect se neujala ani možnost poslechu hudby, jelikož zde stále dominuje oblíbené Spotify. A to jak ve free, tak dokonce také ve své zpoplatněné variantě.
Interpreti se nehrnou
Je jasné, že úspěšnost projektu nestála jenom na uživatelích, ale stále především na samotných umělcích. A tedy na tom, aby využili Apple Music Connect k tomu, že si zde založí profil. Ti se však do dané sociální sítě nijak výrazně nehrnuli. Proč? Byla to v první řadě celkem vysoká komplikovanost, spojená třeba s možností publikace svých skladeb. Dalším problémem bylo jistě i to, že interpreti za nahrávání své hudby a za její poslechovou nebyli nijak odměňováni. Bylo pro ně stále finančně výhodnější využívat klasickou služby Spotify, která je spojena také s celkovou jednoduchostí.
Zdroj obrázku: Pixabay.com