Nejrozšířenější sociální síť na světě, Facebook využívá 1,5 miliardy uživatelů. Stal se doménou pro sdílení informací a obrazových dat z osobního života, ovšem v současnosti má ještě větší ambice. Chce proniknout i do sfér, které dosud patřily mediálním domům nebo jiným programům a navíc chystá útok i na blogy.
Propojení s velkými vydavatelskými domy
V rámci projektu Instant Articles na Facebooku od jara letošního roku publikují články například noviny The New York Times nebo časopis National Geographic. Samozřejmě, že jsou témata a forma článků přizpůsobena sociální síti, aby byla pro návštěvníky atraktivní. Podle tvůrců Facebooku si ale díky tomu informace z těchto velkých vydavatelství ještě lépe najdou cestu ke čtenářům. Ztráta návštěvnosti domovských webů těchto médií kvůli článkům na Facebooku se pak bude vydavatelům vyrovnávat možností prodávat na síti svoji vlastní reklamu.
Expanduje do videí i hudby
Ovšem tohle je jenom první krok pro Facebook, jak získat další návštěvníky. Vzápětí po akci zaměřené na spojení s vydavateli tištěných a elektronických médií se vývojáři této sociální sítě soustředili i na lepší možnosti v oblasti videí. To by mohlo udělat čáru přes rozpočet oblíbenému kanálu YouTube. Věc ovšem zachází ještě dál. Facebook by rád pronikl více i do oblasti hudebních klipů. A aby toho nebylo málo, dělá si zálusk i na blogy.
Ujmou se poznámky v novém hávu?
Moc lidí netuší, že na Facebooku existuje funkce Notes – poznámky. Nikdy totiž nebudila moc velkou pozornost, dokud se jí v současnosti nechopili Facebookoví inovátoři. Vytvářejí její novou podobu, která už připomíná spíše publikační systém než sociální síť. Z ní tam totiž zůstane jen záhlaví a zápatí. Pokud se novinka ujme mezi uživateli, může to znamenat konec pro mnohé blogy a publikační systémy.
Zdroj obrázku: freeimages.com