Ve velkých firmách obvykle pracují různí IT technici, kteří mají na starosti instalaci a konfiguraci firemního softwaru na všech počítačích. V menších firmách si ale toto samozřejmě nemohou dovolit, a tak si na tuto práci často najímají specialistu pouze v nejnutnějších případech, když je to opravdu potřeba. Z tohoto důvodu tak často musejí obyčejní zaměstnanci firmy software, který používají pro svou každodenní práci, konfigurovat sami. To s sebou ale může samozřejmě přinést mnohé problémy.
Zoufalí zaměstnanci dělají zoufalé věci
Ne každý člověk totiž ví, jak určitý složitější program správně konfigurovat, a to i v případě, že má k dispozici uživatelskou příručku. Pak může snadno dojít ke skutečnosti, že při konfiguraci dojde k problému, se kterým si nikdo z přítomných neví rady. Zanedlouho ale obvykle někoho napadne zavolat nějakému známému, který to s počítači umí, a požádat ho o pomoc.
Zoufalý zaměstnanec se ale nevědomky může obrátit také na různé stránky falešné technické pomoci, které jsou často inzerované na sociálních sítích nebo v tematických fórech. A pokud by se pomocí vzdáleného přístupu do systému společnosti dostal takovýto člověk, mohlo by to znamenat velké riziko a ohrožení celé firemní sítě. Pomocí vzdáleného přístupu se totiž obratný člověk lehce dostane k elektronické obchodní korespondenci, návrhům smluv nebo jiným důvěrným dokumentům. Ty pak může lehce zkopírovat a v horším případě i zneužít.
Důvěřuj, ale prověřuj
A v neposlední řadě nesmíme zapomenout na to, že jen málo lidí skutečně deaktivuje vzdálený přístup, když vyřeší nastalý problém, kvůli kterému byl použit. Proto by si firmy opravdu měly na souhlas se vzdáleným přístupem dát velký pozor a nepovolovat ho osobám, které dobře neznají a nedůvěřují jim. Naštěstí některé společnosti se tomuto nešvaru snaží zabránit tím, že mají sjednaného zvláštního člověka s možností tohoto vzdáleného přístupu, na kterého mají zaměstnanci kontakt.