Reklamy na Temu na nás skáčou ze všech stran. Toto online tržiště má velmi propracovanou reklamu a nelze se mu vyhnout. Co vše o něm víte?
Nakupujte jako miliardář
S mottem “Nakupujte jako miliardář” jste se již zcela jistě setkali. Buď na vás reklama na Temu vyskočila při prohlížení sociálních sítí nebo třeba při čtení článku v nějakém online magazínu. Reklamní kampaně čínského online tržiště jsou skutečně agresivní a cílí na své zákazníky na každém kroku a to nonstop od doby, kdy společnost vstoupila na český trh. S trochu nadsázky se dá prohlásit, že českou společnost Temu rozdělilo na dva tábory:
- jedni Temu milují a nedají na něj dopustit
- druzí se mu obloukem vyhýbají
Do kterého z těchto táborů patříte vy a kolik toho o Temu vlastně víte?
Počátky Temu
Společnost Temu vznikla v červenci 2022 a jedná se o čínské online tržiště, které zákazníkům doručuje své produkty přímo z Číny. Temu bylo založeno v americkém Bostonu, ale je úzce propojeno s čínskou PDD Holding, která sídlí v Šanghaji. Společnost podléhá čínským úřadům. Jméno společnosti bylo odvozeno od slova team up, které znamená sestavit tým a správně se název vyslovuje přesně tak, jak se píše.
Kde všude Temu působí?
Kromě České republiky působí Temu také v USA, kde bylo spuštěno hned v roce 2022. Dále expandovalo do Kanady, Austrálie, na Nový Zéland a v roce 2023 vpadlo také na evropské trhy. Na japonský a jihokorejský trh vstoupilo Temu až po Evropě. Ambice o podmanění asijského trhu naznačuje vstup na filipínský trh, ke kterému došlo na podzim roku 2023.
Masivní reklamní kampaně
Na všechny americké a evropské trhy, kde působí, vtrhla společnost s masivní reklamní kampaní, které lze skutečně nedalo vyhnout. České spotřebitele si tržiště získalo ihned po vstupu na český trh v lednu roku 2024. Kromě široké nabídky produktů a relativně krátké dodací doby, láká také na velmi nízké ceny.
Temu předčilo Allegro i Alzu
Menší e-shopy, které nabízejí podobné produkty jako Temu, nemají proti tomuto gigantovi šanci. Aplikace Temu se stala jednou z nejstahovanějších a dokonce přeskočila také Allegro a Alzu.
Jak si Temu udržuje zákazníky?
Nejsou to ale pouze nízké ceny, široký sortiment a masivní reklamní kampaně, které zajišťují Temu neustále nový přísun zákazníků. Velký podíl na úspěchu tohoto tržiště má také samotná stránka a aplikace. Během projíždění nabídky narážíte na stále nové a nové produkty, můžete se zapojit například do online gamingu a dalších aktivit a Temu si vaší pozornost dokáže udržet stejně dobře jako sociální sítě.
Shein, Aliexpress, Wish a Temu
Temu by se dalo přirovnat k dalším čínským online obchodům, kterými jsou Shein, Aliexpress a Wish. Také na jejich stránkách je možné zakoupit si zboží za velmi nízké ceny. Ale i přesto, že Shein je pravděpodobně největším konkurentem, cenám, které Temu nabízí, se ani zdaleka nemůže dorovnat.
Nízké ceny jsou vykoupeny nižší kvalitou zboží
Jestli patříte k zákazníkům Temu, jistě víte, jak je možné, že jsou ceny produktů tak nízké. V prvé řadě se o jejich produktech nedá prohlásit, že by měly příliš dlouhou trvanlivost a k jejich výrobě se používají nekvalitní materiály. Dále musíme vzít v úvahu, že jednotlivé produkty se vyrábějí v opravdu velkém množství a samozřejmě velkou roli při cenotvorbě hraje i levná pracovní síla. V neposlední řadě drží ceny na minimu také přímé propojení dodavatelů s koncovými zákazníky.
Ačkoliv se s Temu pojí poměrně velká kontroverze, na českém trhu si brzo získalo své fanoušky a věrné zákazníky. Patříte k nim i vy nebo dáváte přednost jiným prodejcům?
Zdroj textu: www.forbes.com, www.zdnet.com
Zdroj foto: www.freepik.com