E-shopy se staly nedílnou součástí seriózního internetového podnikání. Jak ale takový e-shop vytvořit, či kolik stojí jeho provoz?
K čemu je vlastně e-shop dobrý?
Internetové obchody (neboli e-shopy) zažívají nebývalý boom především díky skloubení všech pozitiv internetového i běžného nakupování pro běžné spotřebitele. Zboží si můžete vybrat z pohodlí domova, zpravidla máte i větší výběr a ceny jsou oproti kamenným prodejnám často nižší. Pár kliknutími srovnáte parametry různých produktů a rozhodnete se pro nejlepší volbu.
Naopak pro provozovatele e-shopu je jeho internetový obchod cesta, jak se oprostit od konkurence a získat tak potenciální zákazníky. Nerozhoduje pouze profesionalita služeb, ale i úroveň vlastní prezentace.
Jak e-shop vytvořit?
Je nespočet možností, jak vytvořit vlastní e-shop. Některá řešení ale jsou těžkopádná a například na jednoproduktový e-shop až moc robustní. Tato řešení navíc vyžadují jak další prostředky, tak i další znalosti.
Naštěstí existují jednodušší systémy, se kterými dokáže díky intuitivnímu a snadnému ovládání založit e-shop každý uživatel. Tyto systémy pracují na bázi vyskládání e-shopu do posledního detailu – lze měnit grafický vzhled, rozložení prvků nebo přidávat a odebírat moduly. K dispozici jsou i pokročilé funkce, které mají primárně za úkol usnadnit provozovateli práci, mezi něž patří jednoduché napojení na účetnictví nebo implementovaný fakturační systém. To znamená, že k provozu nepotřebujete žádné produkty třetích stran.
Kolik provoz e-shopu stojí?
Zmíněná jednoduchost spolu s minimálními provozními náklady, vysokou úrovní škálovatelnosti a variability jsou důvodem, proč si tyto systémy vybírá stále více lidí. Svůj pronajatý e-shop na vlastní doméně totiž můžete mít už za jednu minutu.
Služby systémů, jež vám dovolí vystavět si vlastní e-shop, se kupují v balíčcích, jejichž ceny se liší podle toho, kolik funkcí daný balíček podporuje. Revoluční ceny nabízí za pronájem e-shopu Atomer, kde ceny začínají už na 60 Kč za základní balíček s možností personalizovaného přizpůsobení služeb, které bude provozovatel užívat.
Nezbývá tedy nic jiného, než si e-shop pronajmout a začít prodávat vlastní produkty.