Ať už spadáte mezi podnikatele v jakémkoliv oboru, stejně jako můžete spadat mezi majitele různých webů, je dnes samozřejmostí vlastnit Facebook stránku. V rámci ní tak můžete především komunikovat se svými fanoušky a zákazníky, stejně jako je upozorňovat na zajímavé informace. Samozřejmě v samotných počátcích této sociální sítě bylo standardem, že se příspěvky zobrazovali většině lidí ve skupině. Postupně však začínal Facebook dosah regulovat, a to hlavně dle toho, nakolik je příspěvek oblíbený.
Vše se odvíjelo od sdílení a kliknutí na Like
V rámci toho tak upřednostňoval takové příspěvky, které samozřejmě od jednotlivých uživatelů získaly co největší počet interakcí. Především potom v oblasti sdílení, nebo také kliknutí na tlačítko „To se mi líbí“. Samozřejmě tento ukazatel nepatřil mezi nejpřesnější, jelikož mnoho uživatelů této sociální sítě je pasivních. Příspěvky tedy aktivně čtou, věnují jim pozornost, ale nijak se neprojevují. A proto přišel Facebook s novou metodikou měření.
Začne se měřit čas, který budeme trávit i příspěvků
Nově by mělo dojít k tomu, že se bude měřit čas, který u jednotlivých příspěvků strávíme. Logicky se právě ty budou řadit mezi ty nejdůležitější, a tak budou ve výpisech co nejvýše. Samotné měření je poměrně jednoduché, jelikož bude počítat s tím, jak dlouho vlastně máte příspěvek zobrazený na svém monitoru a kdy došlo k tomu, že jste scrollováním již přestali mít o dané sdělení zájem. Že to funguje, jasně dokazují i současná videa, která se spouští jenom ve chvíli, kdy je máme na monitoru. Následně jsou opět přerušena.
Cílem Facebooku by tedy měla být snaha zjišťovat ještě o něco efektivněji to, o co mají lidé ten největší zájem. A jak se dá očekávat, tato metodika k tomu rozhodně výrazně přispěje, jelikož zatím patří mezi tu nejlepší možnost, jak počítat také s pasivními uživateli sociální sítě – ačkoliv ty tvůrci nevidí rádi.