Google+ stále zaostává za konkurencí

Společnost Gigya, jež je gigantem v poli sociálních pluginů a analýz, hlásí, že pouze 2% obsahu je sdíleno přes Google+. A to i přes obrovské množství uživatelů.

Někteří už možná o společnosti Gigya slyšeli, zejména návštěvníci velkých zahraničních portálů. Jejich majitelé totiž často používají pokročilé sledovací nástroje, které tato společnost nabízí. Právě podle čtvrtletní zprávy této společnosti, jež pokrývá období Q2 2013 (duben – červen 2013), pouhá 2% obsahu jsou sdílena pomocí sítě Google+, což je ve srovnání s Facebookem, který je využit z 50%, zanedbatelné číslo. Twitter si z celkového podílu nárokuje slušných 24% a takový Pinterest dokonce 16%.

Statistika Gigya

Firma Google se neustále chlubí ohromným počtem a nárůstem registrací a aktivací účtů, dokonce se snaží zamaskovat a obhajovat špatné statistiky skrýváním různých aktivit, tedy zejména, že soukromě sdílený  obsah do statistik není započítáván. Pochopitelně se Google nepřizná, že zase jednou na poli sociálních sítí prohrává. Gigya používá vlastní metody přes jejich platformu pro zjišťování relevantních statistik počtu sdílení za čas. Samozřejmě do statistik nejsou zahrnuty všechny weby, ale i tak, od spuštění Google+ uběhla dlouhá doba a výsledky jsou stále ponuré.

Tlačítka +1, kterými se snaží právě tyto firmy získat data, uživatele a počty sdílení mezi profily, moc na parádě značce a samotnému webu nepřidají. Spousta autorů různých webů se už snaží o co nejčistší, nejpřehlednější web a počty sociálních tlačítek jsou zmenšovány. V minulosti jich byla hromada, například del.icious nebo Myspace. Kdy bude vyškrtnuto i tlačítko +1? Má Google vůbec v dávno rozjetém, a dalo by se říci, ujetém vlaku, šanci uspět?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *