Windows 8.1 pro veřejnost už v říjnu

Nová verze operačního systému Windows, či spíše update, bude k dispozici široké veřejnosti v říjnu tohoto roku prostřednictvím Windows Update.

Release Preview verze Windows 8.1 je dostupná veřejnosti už od června v několika jazykovým mutacích, čeština však chybí. Uživatelé si mohou díky této nově stažitelné verzi vyzkoušet nové funkce a vylepšení, zvyknout si na chybějící funkce, a, jak to asi dělá většina, pořádně si zanadávat na chybějící nabídku Start. Společnosti Microsoft tato verze slouží k získání zpětné vazby od uživatelů. Stahovat RP verzi Windows 8.1 můžete zde.

V současnosti Microsoft pracuje na dokončení finální verze Windows 8.1. A pokud vše půjde podle plánu, ještě během tohoto měsíce obdrží OEM partneři Microsoftu finální verzí Windows 8.1. Je tedy možné, že hotové sestavy či notebooky s tímto systémem budou na pultech obchodů už v září, ačkoliv možnost zakoupení samotné licence pro veřejnost bude až v říjnu. Tento krok Microsoftu je poměrně logický, umožňuje OEM partnerům vyladit svůj software, zejména ovladače. Nebo v mnoha případech uzpůsobit nabídku zbytečného softwaru, který zpravidla pouze ukusuje značnou část výkonu bez smysluplného využití.

Windows-8

Windows 8.1 nám zejména přinese zpět tlačítko Start, které ovšem nebude otevírat nabídku Start, ale bude nás přepínat do ModernUI (Metro – toho se už Microsoft nikdy nezbaví; společnost vedla o název Metro spor, proto se rozhodla prostředí nazvat ModernUI), dále nové velikosti dlaždic, více možností uzpůsobení obrazovky, zejména zmíněných dlaždic, integrované vyhledávání prostřednictvím Bingu, nový Windows Store, Internet Explorer 11 a mnoho dalšího. Internet Explorer 11 bude dostupný i pro stávající Windows 8, pro starší systémy nejspíše ne.

Neméně důležitá novinka bude nový DirectX 11.2, jež bude dostupný pouze pro Windows 8.1 a konzoli Xbox One. Přinese zejména nové možnosti pro vývojáře, díky kterým může být výsledný kód menší a zpracování určitých situací rychlejší, nebo, pro uživatele asi nejzajímavější, DirectX Tiled Resources, což je zjednodušeně možnost pracovat s obrovskými detailními texturami bez zbytečného zatěžování hardwaru. Umožní totiž zpracovávat pouze tu část textury, která je skutečně vidět na monitoru.

Závěrem video ukazující některé novinky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *