Facebook nechce zaostávat za konkurencí a připravuje vlastního hlasového asistenta

Facebook chce dohnat konkurenci. A proto začal pracovat na vlastní hlasové asistenční službě, která by plnila podobné úkoly jako Siri od Apple, Alexa od Amazonu nebo Google Assistant.

Nový asistent bude čelit konkurenci

Zatím není jasné, jaká je přesná představa Facebooku o využití této služby. Tato asistenční služba se ale musí připravit na tvrdou konkurenci. Výše zmíněné služby totiž mají velký náskok a také jsou mezi uživateli daleko známější a lidí jsou na ně zvyklí. V loňském roce činil podíl Googlu na tomto trhu celých 67 % a podíl Amazonu 30 %.

Facebook je nicméně stále největší internetovou sítí, kterou denně využívá přes 1,5 miliardy lidí. Pokud by se tedy vývojářům podařilo vymyslet zajímavých a funkční koncept, je možné, že Facebook náskok konkurence předežene. Nová platforma by dle CNN mohla fungovat například na reproduktorech Portal, brýlích pro virtuální realitu Oculus nebo na možných nových platformách.

K čemu slouží hlasový asistent?

Možná si říkáte, že hlasového asistenta k ničemu nevyužijete, opak je ale pravdou. Hodí se k celé řadě věcí:

  • Zjišťování informací během řízení vozidla
  • Pomoc nevidomým.
  • Rychlejší a efektivnější způsob zjišťování informací.

Využíváte i vy hlasového asistenta? Možná vás tato novinka od Facebooku zaujme a budete ji běžně používat při svých každodenních aktivitách na této největší sociální síti.

Budoucnost hlasových asistentů řada lidí vidí i v tom, že by si s nimi mohli reálně zakonverzovat nebo se poradit. Do jisté míry by tak mohl skutečně nahradit člověka z masa a kostí po vašem boku. K zásadnímu nepochopení mezi strojem a člověkem u současných asistentů ale nastává tak často, že je to opravdu hudba budoucnosti. Komunikace je navíc zatím možná převážně v anglickém jazyce a například na českou verzi si určitě budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *